Moodboard

Gisterenavond ben ik even bezig geweest om wat delen van ons reisverslag van onze reis naar Nieuw-Zeeland te voorzien van foto's en ze te publiceren. Er zitten er nog een paar in de pijplijn, en die zal ik ook zo snel mogelijk op mijn blog zetten. Dus nog even geduld, want het is best veel werk en heb er niet altijd tijd cq zin in....

Ondanks het feit dat er niet veel (=niks) gebeurt met mijn woning (gisteren stond de teller op 68 (!) keer bekeken - er gebeurt achter de schermen toch wel wat blijkbaar....), ben ik toch al een klein beetje aan het fantaseren over hoe wij ons volgende huis zullen gaan inrichten.


Dat doe je door inspiratie op te doen in de verschillende bladen die je doorleest. Je knipt dan datgene uit of je kopieert wat jij leuk vind, en plakt alles op één groot bord en dat noem je dan moodboard. Beetje letterlijk vertaald: stemmingsbord (mood = engels voor (emotionele) stemming). Dus op dat bord plak je je stemming, de sfeer die je nastreeft.  Nu heb ik niet zo'n bord en doe dat in mijn 'dagboekje' wat ik bijhoud sinds ik het huis in de verkoop heb gezet. 

Droombadkamer
Dus foto's van de sofa bij een gashaard die ik zo graag wil hebben of een idee voor de woonkeuken in ons volgende huis. Een foto van een badkamer die mij aanspreekt... Oh, haha, het is mijn eigen badkamer....
Dat is best een leuke bezigheid, hoewel je je er (nog) niet in moet gaan verliezen, want je hebt natuurlijk nog geen idee hoe lang het gaat duren eer je je eigen huis hebt verkocht. Voordeel is wel: hoe langer het duurt, hoe meer ik kan sparen. En omdat mijn woning in feite al een beetje mijn ideale woning is, heb ik geen haast. Ik beleef nog steeds plezier aan mijn tuin, de vijver - waar ik nu weer drie visjes in heb (hoop ik toch - er zit in ieder geval een pad in) -, de jonge merels in mijn tuin, de bloemenpracht (nog even en de pioenrozen gaan bloeien!). Ik heb een fijne badkamer, een heerlijke douche en niet te vergeten de bijna ideale keuken - voor mij toch...

Mijn heerlijke keuken met een echt Boretti fornuis en massief houten werkblad.
Ik vind het wel erg leuk om bezig te zijn met mijn interieur: mijn bank heeft geloof ik alle hoeken van de kamer al gezien, en dan is het nog leuker als je het straks weer opnieuw kunt doen. Je zit je een ongeluk te schetsen en te denken wat de ideale indeling is, een héle grote keuken en dan de woonkamer op de eerste verdieping en de slaapkamer op zolder, als die er is.... dat soort dingen. En dan gewoon iedere zaterdag naar een 'open huis' gaan om je te oriënteren, te zien wat er allemaal is, wat er mogelijk is in zo'n woning, of het haalbaar is, etcetera etcetera. Nu houden wij gelukkig wel van een beetje klussen, dus de volgende woning hoeft niet 'af' te zijn. 

Maar goed. Altijd leuk om jezelf bezig te houden, maar uitkijken dat je jezelf er (nog) niet in verliest....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...