Avondje schieten

Gisterenmiddag zijn wij met de zaak naar Dorhout Mees geweest waar wij hebben geschoten met klein en groot kaliber en op kleiduiven. Dat was echt enorm leuk! Ik had natuurlijk al vaker geschoten op kleiduiven en één keer met klein kaliber, maar dat laatste was toen met een pistool. Dit keer was het met een geweer met een vizierkijker erop. Daar was ik best goed in: had 100 punten, het maximale wat je daarin kunt bereiken.


Dit konijntje is echt wel dood.
Bij het groot kaliber had ik 30 punten waar je maximaal 33 punten kon halen. Dus met de kogels was ik vrij goed. Echter met het kleiduiven, iets wat ik nu toch voor de vijfde keer heb gedaan - weliswaar met zeer grote spreiding - bakte ik er weinig van. Enkel de laatste de over de grond rolden daar had ik er vier van de vijf. Bij één onderdeel, een kleiduif die op je af komt vliegen had ik helemaal niets raak. Kan dan toch slecht tegen mijn verlies, want op dat moment baalde ik behoorlijk. Maar goed. Al met al had ik aan het eind 139 punten en de winnaar had 141 punten, dus zo slecht was ik niet. Ik denk dat ik - samen met nog wat anderen - op de vierde plaats ben geëindigd. Ik vind het ontzettend leuk om te doen, maar best wel moeilijk. Eigenlijk moet je het gewoon vaker doen....



Na het schieten was er een lekkere BBQ en ik moet zeggen: het was erg lekker en dat zeg ik toch niet snel, kieskeurig als ik ben. Ik heb aardig zitten knabbelen aan de spareribs die meer vlees op de botten hadden dan die die we vorig weekend bij Den Artist in Oostende hebben gegeten! Het was ook best goed weer dus lekker buiten gegeten. Tegen tienen zijn we weer terug naar huis gereden en ik lag tegen 23.15u in bed.

Vanmorgen niet eens pijn in mijn schouder. Zou ik het dan toch goed hebben gedaan? Ondanks het voor mij 'late tijdstip' dat ik in bed lag, was ik bijtijds wakker en was ik om half negen op kantoor. Regenachtig vandaag, grijs en somber volgens sommigen op internet, maar ik vind dit heerlijk want woensdag is hardloopdag en dit is het lekkerste weer om bij te hardlopen! Ik zit nog met een hardloopschema en misschien is dat nog wel even goed, want ik heb toch af en toe nog wel pijn in mijn enkel. Ik denk wel dat het steeds minder word. Volgende week weer een extra interval totdat ik op een gegeven moment een vol half uur loop en dan kan ik weer langzaam opbouwen naar een uur lopen. In de zomer loop ik altijd minder omdat het snel te warm is. Vandaag ook best warm: hoge luchtvochtigheid en ik zweette als een otter. Maar wel weer lekker. Ben overigens best moe daarvan. Maar lekker op tijd mijn mandje in.

Het gaat goed in mijn nieuwe kantoor. Onze 'huiscongierge' heeft vanmorgen de muur opnieuw geverfd. Niet helemaal dezelfde kleur, maar het is prima zo en ik zit er toch met mijn rug naar toe. De meubelmakers hebben nog even wat laatste puntjes op de i gezet en meteen wat nieuw meubilair ingemeten. Wij zorgen wel dat ze aan het werk blijven. Mijn nieuwe buro is flink groter en het werkt wel lekkerder. Alles is nog netjes ondanks dat ik sommige kasten nog moet uitruimen omdat ik daar alles zo in heb terug gestopt zoals ik het er ook uit heb gehaald. Maar dat doe ik wel als ik daar zin in heb.


Voorlopig maken we ons op voor een paar warme dagen.... Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...