Transitie en Fred

Ik heb vandaag weer zo'n dag dat ik me vreselijk irriteer aan van alles en nog wat! Als ik dan in mijn agenda kijk, denk ik: nu al? Argh! Het kan best zo zijn natuurlijk, want - en ik wil niet zeuren natuurlijk - het moddert wat de laatste tijd en ik kan nergens meer van aan. Dat dat zo'n invloed heeft op mijn gemoed is eigenlijk nog het ergste van alles. Die vermoeidheid, die stemmingswisselingen, dat ontevreden gevoel.... Ik heb dat tamelijk vaak de laatste tijd. 

Ik irriteer mij vandaag mateloos aan die constante vliegtuigherrie hier. De wind staat waarschijnlijk weer 'ongunstig '- ligt er maar net aan hoe je het bekijkt natuurlijk - dus de Kaagbaan wordt volop gebruikt. Deze ligt parallel aan Nieuw-Vennep, parallel aan ons bedrijf dus de hele godsganse dag hoor je die kkkkkk*****vliegtuigen. Is het eindelijk eens lekker weer - lekker, in de zin van 'de ramen kunnen gewoon open'- maakt de vliegtuigherrie het bijkans onmogelijk om ze open te hebben. Ik heb de radio maar uit gedaan, want die hoor je toch niet. Hopeloos!

Ik ben vandaag ook erg moe, maar we zijn gisteren van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig geweest, dus dat is ook niet zo verwonderlijk. Gisteren zijn wij uit ons vakantie-adres - het 'Landhuis' - vertrokken en dat betekent zo'n tig vierkante meter stofzuigen en dweilen. Buiten dat hebben we eerst hardgelopen, dan dus het huis aan kant, dan naar ons eigen huis alles daar weer opruimen, even wat eten, even naar Amsterdam om hardloopschoenen te kopen, even naar Hillegom om duikspullen te kopen, even naar het tuincentrum om een plantje te kopen, en tussendoor nog even naar de AH om boodschappen te halen, dan nog even naar Fred om hem eten te geven, dan terug naar huis...... pffff. En dan weer in je eigen bedje liggen wat op zich lekker is, maar ook wel erg warm ondanks de wapper.

Fred
Afscheid nemen van Fred.... En dan vanmorgen een SMS lezen van de bewoners die terug waren gekomen en lezen: '(...) Fred lag buiten op ons te wachten (...)'. 

Nee joh, niet op JULLIE! 
Op ONS! 

Och arm.... ksal 'm missen....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...