Uitgeput....

Vandaag voel ik mij emotioneel tamelijk uitgeput. Gisteren 'brak' ik eigenlijk door een opeenstapeling van dingen die ik ineens niet meer goed kon verwerken. Allemaal vrij onschuldige zaken, maar gezien de fase waar ik in zit - overgang - en het gewoon zijn zoals ik ben, kan dat ineens te veel worden en dan zit ik stuk. Ondanks dat ik gisteren best lekker heb gelopen, zo'n 6 km maar wel in een soort trance en met mijn gedachten heel ergens anders. Dat is dan misschien al een veeg teken geweest. Je hebt af en toe van die loopsessies dat je eigenlijk niet eens meer kunt herinneren waar je hebt gelopen en dat had ik gisteren.

Oorzaak van dit alles zijn een aantal zaken: mijn moeder moet worden geopereerd aan haar heup, mijn vader tobt met zijn gezondheid, ik ben dinsdagmiddag bij een overgangsconsulente geweest en daar veel over mezelf gepraat, ik had gisteren bezoek van een trainingsburo en daar ook ondanks dat ik dat niet wilde ook veel over mezelf en mijn frustraties gepraat, dan die kat gisteren: ik had een vlooienbandje gekocht voor onze aanloopkat en het aandoen ging verder zonder veel problemen maar later zat ze met d'r onderkaak onder dat bandje... Nou ja. Dus met veel geworstel en aardig wat schrammen en krassen rijker heb ik haar weer 'bevrijd' maar dat was voor mij eigenlijk de druppel. Daarna voelde ik mij zo somber als wat en dan komen al die nare dingen van de afgelopen weken die je over je heen krijgt ineens allemaal naar boven. O ja, en dan vergeet ik natuurlijk dat eeuwige geknaag in je binnenste van je woning die te koop staat én het belastinggeld wat maar niet gestort wordt. Al die kleine (luxe) probleempjes bij elkaar komen dan als een Old Faithful naar boven en dan loop je de hele avond somber te wezen.

Dan belt mijn broer dat de operatie van mijn moeder niet doorgaat omdat ze ziek is en koorts heeft! Ze zag er al enorm tegen op en als het dan niet doorgaat dan is dat zo'n enorme teleurstelling, kost zoveel energie. Maar dat zijn van die dingen die je niet in de hand hebt en je kan niet anders dan je daarbij neerleggen, letterlijk. Nu maar hopen dat het geen longontsteking is want dat komt extra hard bij haar aan.

Dan vergeet ik ook nog te melden dat ik 's middags een telefoontje kreeg van de makelaar dat er iemand is die belangstelling heeft voor mijn huis en een bezichtiging wil doen, maar pas aan het eind van de maand omdat deze meneer eerst lekker op vakantie gaat. En het gekke is dat ik dat dan noteer met een stoïcijns gezicht en dat zo'n mededeling pas heel langzaam als een percolator naar binnen siepelt. Ondanks dat het pas mijn tweede bezichtiging is en mijn woning nu 3 maanden te koop staat ben ik er tamelijk laconiek onder maar tegelijkertijd voel je van die snippertjes 'paniek' dat als het wat wordt ik een ander huis moet gaan zoeken. Arrrggggghhhh! 

Maar goed. We moeten maar niet op de zaken vooruitlopen en het eerst allemaal maar afwachten. De makelaar probeert nu iedere huizenverkoper warm te maken om je huis te verkopen met een overbruggingskrediet, maar ik voel daar weinig voor eerlijk gezegd. Toen wij een woning bezichtigden hier in de omgeving, kreeg ik als koper ook die aanbieding. Dan betaalt de verkoper dus jouw hypotheekkosten gedurende een afgesproken periode of totdat jij je eigen huis verkocht hebt.
Omgekeerd betekent dat dus volgens mij dat als ik mijn huis verkoop aan iemand die zijn eigen huis nog niet heeft verkocht, ik de hypotheekkosten betaal voor de woning die ik dus al verkocht heb. En dan betaal ik dus dubbele woonlasten: voor mijn nieuwe huis én mijn verkochte huis! Beetje dubieus cirkeltje als je het mij vraagt. Het is nog niet eens gratis is: kosten 2,5% van de koopsom + 395 euro verwerkingskosten. Die makelaars die strijken overal geld mee op. Kan bijvoorbeeld ook meedoen met landelijke open huizen dag ergens in oktober, maar zelfs dát kost geld. Zo stom! Dan moet je thuis blijven van 11.00-15.00, je krijgt dan een poster met daarop 'OPEN HUIS' en een formulier waarop je de gegevens kunt invullen van de personen die langs komen. Wat de makelaar doet is vermelden op de site dat jij meedoet met de open huizendag en de potentiële gegadigden nabellen. Tjonge. Daar betaal je dan iets van 60 euro voor exclusief btw. Zot. Ik kan zelf wel een lijstje maken, een poster en nabellen. Maar het meest bezwaarlijke vind ik dat je zo lang thuis moet blijven en zeker voor mij als je hele dagen werkt heb je wel wat beters te doen op zaterdag. Dus ik doe niet mee. En ik zat al te bedenken dat als ik daar zin in heb het zelfs helemaal zelf kan organiseren. Heb ik geen makelaar bij nodig. Bovendien - nogmaals - ik zit er niet slecht en ik wacht het rustig af. No hurries.

En nu na twee bakken koffie, dit getypt hebbende - is ook een uitlaatklep - het zonnetje schijnend op mijn toegetakelde handjes, voel ik me al weer wat beter. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...