Arme Atlas

Is het omdat de r in de maand zit? De dagen weer korter worden? Zijn het mijn hormonen? Zit 't 'm gewoon in deze maanden? Of het seizoen? Wat is dat toch dat ik me rond deze tijd altijd zo opgejaagd, moe, gefrustreerd en opgejaagd voel?

Het kan ook zijn omdat de afgelopen zomermaanden het zo extreem rustig was op kantoor. Ik heb bijna twee maanden weinig te doen gehad omdat iedereen op vakantie was. En dan nog die super mooie zomermaanden waar je veel te weinig van hebt kunnen genieten omdat je toch moest werken. En dan nu opeens rijdt de trein weer op volle stoom en moet er weer van alles geregeld worden en word je weer van alle kanten gepasseerd en niet serieus genomen - wat mij overigens bijzonder frustreert. 

Gisterenavond in de auto op weg naar mijn favoriete bezigheid - boodschappen doen - had ik mij voorgenomen mij niet meer druk te maken over futiliteiten zoals het weer mislopen met de bezichtiging van mijn woning, het niet kunnen overtuigen van het gros van de Nederlanders dat De Nieuwe Wildernis met een x aan het eind dient te worden geschreven, dat ik gewoon gepasseerd wordt als ik iets in het Frans moet vertalen en het dan toch nog naar een familielid wordt gestuurd die lerares Frans is om het toch effe te checken, en nog meer banaliteiten die het noemen niet waardig zijn, kreeg ik zowaar gisterenavond een positieve reactie op een twitterbericht over de Oostvaardersplassen en die film en dan veer ik toch weer een ietwat op dat het misschien toch de moeite waard is je af en toe druk te maken.

Zeker als je dan hoort via Stichting Welzijn Grote Grazers dat een bepaalde boswachter in een bepaald gebied volgens hun de grootste dieren mishandelaar is die er rond loopt en ook waarom - er wordt namelijk flink geld verdiend aan de film, de publiciteit en wat al niet meer zij - dan besef je ook dat niet alleen staat in de 'strijd' om het grote publiek wakker te schudden. 

Het is een strijd tegen de bierkaai, net als Greenpeace tegen de Russen. Het grote geld verpest alles en iedereen en maakt mensen egoïstisch, blind en nep. Ik merk dat hier al met al die machomannetjes die dansjes doen en zich zo druk maken - om wat eigenlijk - om maar 'indruk' te maken op het alfa-mannetje om achter zijn rug om te grauwen en te pissen tegen het boompje wat het alfamannetje net heeft gebruikt, om maar even in wolvenroedel termen te praten. Want daar gaat de - overigens bijna eindeloze - discussie op de blog van bovengenoemde boswachter ook over: de introductie van wolven in de OVP. Aaaahhhh! Nou, die beesten vinden zelf hun weg wel als ze de geur eenmaal hebben kunnen opsnuiven van luilekkerland met de naam OVP. Dan zullen we eens zien of we de natuur daar z'n gang laten gaan! Want die wolven kunnen dan wel gaan en staan waar ze willen - die hekken houden ze echt niet tegen - maar die 'arme' edelherten, Konikpaarden en Heckrunderen kunnen geen kant op, anders dan het water in waar ze volgens mij direct tot hun buik in de modder verdwijnen. 

Om even terug te komen op de eerste alinea: er gebeurt gewoon te veel momenteel en het is even te vol in mijn hoofd op dit moment. Komt nog bij dat Jan weer voor een maand op zee zit wat natuurlijk ook weer even wennen is - dat besef komt pas vrijdag - en dan ga je je soms wel eens te buiten aan te veel piekeren en neig je naar het mee helpen torsen van de wereldproblemen op je schouders. Die arme Atlas kan het ook niet alleen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...