Dromen, dromen.....

Raja Ampat
Ik ben weer in zo'n stemming dat ik soort van afgunstig ben naar mensen die écht hun dromen kunnen verwezenlijken. Als iemand je de tekeningen laat zien van zijn droomhuis, dan zou je toch willen dat je ook zwom in het geld en al die mooie dingen kunt doen waar je zo van droomt. Nu is voor mij een groot huis niet zo van belang, maar wel wat je ervan kunt maken en de omgeving. Mooie keuken, dat soort dingen.

Maar ook
dat je al die mooie bestemmingen zou kunnen doen die op TV voorbij komen en zeker omdat je nu ook duikt, worden deze bestemmingen ineens veel interessanter. Op nummer één staat bij mij inmiddels Raja Ampat, omdat ik daar zoveel over heb gehoord en dat mij wel aan staat.

Maar ook een rondreis door Noord-Amerika of Noorwegen staat op dat lijstje. Duiken met zeeleeuwen of zo, tussen het kelp. Lijkt me geweldig. Er zijn zoveel mooie plekjes, dat het gewoon moeilijk is om te kiezen. Maar het is niet alleen het aanbod, ook het 'gebrek' aan tijd en geld zijn componenten om rekening mee te houden.

En als er dan iemand zo met zijn 'rijkdom' loopt te zwaaien en zegt: 'je leeft maar één keer, je moet er uit halen wat er in zit', dan wou je dat je nu eens voor één keer flink geluk had met je lotjes... Ik heb echter nog geen telefoontje gehad van zo'n buro die je helpt om die miljoenen goed te beheren, dus ik vrees dat ook deze maand het gewoon behelpen is met het magere loontje wat ik iedere maand op mijn rekening krijg bijgeschreven. 

Vandaag erg druk gehad op kantoor met weer veel zakenreizen boeken en geregel van een huisshow. En aangezien ik niet erg stressbestendig ben, gaf dat weer de nodige spanningen en ergernissen. Dan, na 33 jaar aan één stuk werken, komt dat verlangen weer naar boven om niet meer te hoeven werken of om er gewoon eens een jaar tussen uit te kunnen gaan. Daarmee kwam enige tijd terug het idee om de Camino de Santiage de Compostella te lopen, gewoon om er eens echt helemaal uit te zijn. Helemaal wég van alles. Die Camino is dan wat naar de achtergrond verschoven, maar ik zou toch best wel eens een jaar niet willen werken. Maar je moet daar geld voor hebben. Tijd is altijd wel te regelen, maar geld is toch wat lastiger en ervoor lenen is niet helemaal de juiste methode.

En ik hoop toch dat ik dat een keer zou kunnen doen. Who knows....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...