Goede zin en Dr. Who

Zat ik vanmorgen vol energie op kantoor, begint dat nu toch wat in te zakken. Het is misschien niet zo verwonderlijk: het loopt tegen de middagpauze en dan zakt mijn suikerspiegel dramatisch. Maar ook 's middags zo rond half vier is mijn energie opgebrand en zou ik eigenlijk gewoon lekker naar huis moeten. Beetje rommelen, beetje lezen, beetje rondkloten.

Weer een weekend alleen achter de rug.
Het viel mee en is sneller gegaan dan ik vrijdag dacht. Vrijdagmiddag ben ik wel snel even naar de AH geweest voor een paar noodzakelijke boodschappen, want ik had niet veel zin om te 'shoppen', voor zover je boodschappen halen shoppen kunt noemen. 

Thuis heb ik snel even de gordijnroede die naar beneden was gekomen vast geschroefd. Gelukkig ging dat vrij vlot en bleef ik redelijk geduldig. Het was wel even bed verschuiven, trapje halen, schroefjes zoeken - want tegenwoordig ben ik de regie totaal kwijt over mijn gereedschapskist -, kijken of de schroevendraaier nog opgeladen was - gelukkig wel.... En dan de schroefjes erin een paar centimeter naast het oude gaatje, zonder voorboren, maar het ging prima. Ze zijn wel allemaal een keer op grond gevallen, zoals verwacht, maar het hangt en het hangt goed. Hoop ik toch. Alles weer aan de kant en terwijl Jan aan de krab zat in Brest, heb ik mijn bewaarde eten van de dag ervoor - spruitjes, aardappeltjes en een karbonaadje - even genuked in de magnetron. Tja, verschil moet er (blijkbaar) wezen.

Zaterdag lekker uitgeslapen tot een uur of negen en mijn dag doorgebracht met nog wat fun-shoppen. Ja, mag ik ook een keer. Had dringend nieuwe BH's nodig en heb er nu maar direct drie gekocht. Kan ik weer drie jaar verder. Nog wat andere noodzakelijkheden als sokken en panty's én twee nieuwe nachtponnen gekocht, even mijn tan bij gewerkt en dan weer naar huis en dat alles lekker op de fiets. Het was best lekker weer hoewel de dag grijs was begonnen.

Zondagmorgen weer het gebruikelijke hardloopritueel. Ik had me voorgenomen acht kilometer te lopen en dat heb ik ook gedaan. Muts op, handschoenen aan, lange broek. Temperatuurtje was goed. Halverwege gaan de handschoenen weer uit. Het ging echter niet echt van harte en dan kan je merken dat je er even uit bent geweest. Op zich red ik de acht kilometer wel, maar mijn 'pace' was niet bepaald snel: bleef steken op 7 minuten per kilometer, terwijl als ik in 'vorm' ben mijn pace 6 1/2 minuut per kilometer kan zijn. Het maakt op zich niet uit, als je maar bezig bent, maar ik moet op 14 december wel de 10 kilometer kunnen lopen bij de N201-run en dat zou ik toch nu met erg veel moeite halen. Nog een paar keer trainen en dan moet het maar.

Gisterenmiddag wel even wat oude herinneringen opgehaald bij Dr. Who. Blijkt dat afgelopen zaterdag het vijftig jaar geleden was dat de eerste uitzending van Dr. Who een feit was. Inmiddels zijn we elf doctors verder en ik had het één en ander opgenomen van de BBC, onder ander The Science Behind Dr. Who. Een zeer interessant programma over tijdreizen en andere wetenschappelijke bijzonderheden. Daarna een aflevering van Dr. Who, de 50 jaar Dr. Who uitzending, maar deze met een half oog gekeken omdat ik met die andere anderhalve oog op internet mijn geheugen aan het opfrissen was wat Dr. Who nu ook alweer was. Helaas op de Nederlandse TV niet te zien, maar wel op BBC, maar weet nog niet of ik dat ga volgen of niet. Wetenschap is zo super interessant. Toch jammer dat ik daar niet verder in ben gegaan...

Maar gedane zaken nemen geen keer en we zitten nu weer achter ons buro onze tijd te 'verdoen', vooralsnog met frisse moed en hopelijk is het snel januari.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...