Geweerloopschoonmaaktouw

Boresnakes ompakken
Omdat ik het vandaag niet zo druk heb - de baas is op vakantie - help ik de jongens - en één meisje - in het magazijn een handje. Kwam toevallig beneden om iets weg te gooien en zag een intrigerende stapel gekleurd touw liggen. Dit blijken zogenaamde boresnakes te zijn: speciaal nylon touw waar je lopen van geweren mee schoon maakt. 
'En wat is de bedoeling dan?'
'We moeten ze allemaal uit de verpakking halen en in deze zakjes doen,' en ze lieten me zo'n druksluitingzakje zien. Er moeten er tweeduizend uitgepakt worden! 'Ach,' zei ik toen. 'Breng zo'n doos naar boven, dan help ik wel.' Dus ik heb nu één doos gedaan en nu brengen ze de losse boresnakes naar boven en doe ik ze in de zakjes. Dat uit zo'n blister halen is nogal rotwerk en ik ben nu al 'gewond' aan mijn hand. Gemeen scherp dat plastic. Maar aan de boresnakes zelf zitten ook wat scherpe stukjes: er zit koper in verwerkt op een bepaald stukje om alle aangekoekte troep goed uit de loop te kunnen verwijderen. Dus het openmaken is niet geheel zonder gevaar ;-)


Een boresnake
Nu schijnt buiten de zon als een tierelier en van dat 'actief' bezig zijn krijg je het zowaar warm. Het raam staat wagenwijd open en tussen het inpakken van de boresnakes in check ik mijn mail en doe ik het werk wat op mijn pad komt. Soms vind ik dat heerlijk: zo af en toe suf werk doen. Verstand op nul, niet nadenken.

Gisterenavond heb ik ook drie dozen ingepakt thuis met voornamelijk boeken die op plekken stonden waar straks flink verbouwd gaat worden. Het is altijd verbazingwekkend hoe weinig boeken er in een doos gaan en hoe veel boeken je eigenlijk hebt. Vanavond misschien nog een paar dozen doen en dan even kijken waar ik ze laat. Het lijkt mij het beste ze in Oostende te stallen, waar we een garage en een berging hebben. Dit zijn toch boeken waar je never nooit in kijkt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...