Lente. Nu al?

Mijn winterhardlooptenue
Gisteren ben ik met dat prachtige weer 's middags lekker mijn rondje wezen hardlopen. In de auto van werk naar huis was het even peinzen wat voor kleding ik zou gaan aantrekken, want te veel is vreselijk maar te weinig is ook niet goed. Hoewel je beter te weinig aan kunt hebben dan te veel, als je er dan maar voor zorgt dat je na afloop een jas of sweater hebt die je aan kunt trekken. Het was een graadje of tien, de zon scheen en ik besloot enkel te minimaliseren op de shirtjes, dus ik had het volgende aan:
mijn hartslagmeter ;-), mijn sportBH (altijd even een gevogel om die jongens daar goed in krijgen), onderbroekje natuurlijk, dan een X-bionic mouwloos shirtje, daarover een elastisch shirt van Nike en daarover mijn 'winter'shirt. Als broek mijn lange Odlo hardloopbroek met daarover een korte hardloopbroek en aan de voeten kniekousen van X-Socks. Over die sokken mij Saucony hardloopschoenen. Om de nek nog een buff. In het haar een diadeem, of hoe heet zo'n ding. Zo'n geval om mijn haar uit mijn gezicht te houden. Te warm voor pet of muts. Om het middel een elastische band waar mijn iPhone in kan om met Runkeeper mijn rondje te tracken. Dus in feite zie ik daar zo uit zoals op de foto, alleen zonder muts en zonder gewei wat uit mijn hoofd groeit ;-)

En het was gewoon warm! Gewoon lopen zweten. Gewoon zweetdruppels uit mijn ogen moeten houden! Er waren ook best veel honde- en wandelaars, allemaal genieten van het mooie weer. Zelfs de vogeltjes waren druk aan het fluiten, ondanks dat het in de namiddag was. 

Dat was even heerlijk lopen. Gisteren heb ik 6 1/2 kilometer gelopen. Op kantoor wilde ik er nog zeven lopen, maar eenmaal in het park merkte ik dat ik wat moeite had met lopen, toch wel ietsje erbij gedaan, en dus uiteindelijk zeseneenhalve kilometer, maar met een pace van 6.36 wat voor mijn doen SNEL is. Geen wonder dat ik er 'moeite' mee had, maar om één of andere reden kan ik ook niet echt langzamer.

Heerlijke cooling down aan het water, toen waren de meeste mensen alweer weg en terug naar huis. Douchen en dan langzaamaan eten maken, hoewel ik altijd na het lopen zo'n megahonger heb, dat ik eerst de pot nootjes half leeg eet (katjang pedis nootjes, veel te lekker....).

Helaas begon na een kleine twee uur de hoofdpijn weer op te zetten en lag ik rond half tien met een pijnstiller in mijn mandje. Gelukkig lekker geslapen, hoewel ik vandaag nog wel hoofdpijn heb en me wat moe voel. 

Maar dat overleven we ook wel weer..








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...