Slecht slapen

Het goed voelen heeft zeggen en schrijven één dag geduurd: gisteren dus. Vandaag voel ik mij weer 'ontvoerd' en 'onderzocht'. 

Ja, ik slaap niet al te best. Dit heeft voor het grootste deel te maken met de druk die bij mij ligt doordeweeks. Nu heb ik daarbij ook last van Restless Legs én ik zit in de overgang. Voor mijn RL heb ik medicijnen: Sifrol heten die. Die neem ik enkel 's avonds in rond een uur of zes. Als ik dat niet doe, dan zit ik de hele avond te schuddebenen en dat is waanzinnig irritant. Nu wil het geval dat die Sifrol dan 's nachts soort van uitgewerkt kan zijn en ik 's nachts - zonder dat ik het merk - last heb van RLS. Dan kom je niet in je diepe slaap en rust je niet goed uit. Dan voel ik mij moe en geradbraakt, zoals vandaag dus.

Van de huisarts heb ik daarvoor - naast de Sifrol - Clonazepam gehad. Dit op aanraden van een vriendin. En dat helpt inderdaad goed. Sinds ik iedere avond vlak voor het slapen gaan een halve Clonazepam inneem, slaap ik erg goed, voel ik mij uitgerust en fit de dag er na.


Maarrrrr, ik wil niet iedere avond die rotzooi innemen. Dus heb ik nu besloten om dat enkel maar in te nemen als ik er 's nachts wakker van zou worden. Met als resultaat dat ik mij vandaag dus moe voel, vermoeide ogen heb en de hoofdpijn alweer voel opkomen. Ik ben vannacht dan ook wel duizend keer wakker geweest. Eerst dat ik mijn telefoon meende te horen trillen, daarna toen ik iets hoorde vallen. Héél licht geslapen, in een soort golfbeweging. Dat is dan een kwantitatief goede slaap - qua tijd dan, daarom ga ik doordeweeks ook zo vroeg naar bed - maar kwalitatief uitermate teleurstellend...

Probleem is dat ik zoals ik eerder schreef hierboven vaak mijn rusteloze benen 's nachts niet voel en ik gewoon doorslaap, zij het dan heel licht. Dus dan kan ik ook niet eruit om een clonazepammetje in te nemen. Dus ja, wat moet je dan. Die troep in blijven nemen en lekker slapen en je goed voelen, of ermee stoppen en je geradbraakt voelen, maar wel met een 'schoner' lijf....

En ik heb vanmorgen mijn matrasbeschermer buiten gehangen omdat het droog zou blijven... getver: het regent nu!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...