Zalige nachten

Mijn eerste woorden vanmorgen toen ik wakker werd: Verdomme! Want ik had slecht geslapen en dan eruit om weer te gaan werken staat dan niet als nummer  één op mijn verlanglijstje. Dan sta je echt met de pest in je lijf op. Wat kan ik vandaag weer verwachten?

Gelukkig schijnt dan de zon een beetje en is je afspraak van tien uur afgezegd. Hè lekker. Dan maar een lekkere bak koffie. De smoothie is inmiddels al naar binnen gewerkt, maar echt vullen doet dat niet. Koffie is nodig om op gang te komen, om je op te warmen van binnen. Want van mij mag de zomer weer komen hoor. En dan vanaf april tot en met september een graadje of 22/23. En dat iedere dag. Warmer hoeft echt niet. Dan kan ik nog redelijk blijven hardlopen, is het niet te warm, en duiken wordt dan ook een fijn tijdverdrijf, als de temperatuur van het water weer zo'n graadje of 20 is. Kan me nu al verheugen op de snoeken tussen het groen!

Maar voorlopig hangt ons duikmateriaal in België vanwege de aanstaande verbouwing. Tenminste, dat is nog steeds wel de bedoeling. De tekeningen zijn nu zo goed als klaar en straks mag ik er mee naar de Gemeente om een bouwvergunning aan te vragen. En dan maar zien hoe het allemaal gaat. Ik vind het allemaal best spannend. Zal best wel een aantal dagen behoorlijk sjaggie door het huis lopen dan.

Ik ben al blij met mijn nieuwe dakterras. Van de week een Brabantia Wallfix gekocht en die opgehangen, maar het weer van de laatste dagen is nu niet dusdanig droog en zonnig, dat ik mijn was er al heb kunnen ophangen. Ja, want ik ben er zo één die haar was het liefst buiten hangt te drogen. Nu helaas in de winter gebruik ik meer mijn inmiddels twintig jaar oude droger, maar ik hang mijn was het liefst in de wind. En dat ruikt daarna dan zo heerlijk! Daar kan geen droger tegen op. En dan in de loop van de weken het terras een beetje opleuken met een mooi terrashek. Ik weet al wat voor eentje: dat is een beetje een schutter-achtige constructie, dus van die schuine latten. 

Een beetje zoals je op de foto hierbij kunt zien (achter de plant).
Die dan een mooi kleurtje geven. En dat zal super sjiek staan. Een paar mooi grote bakken met bamboe erin..... O, kan me daar nu al op verheugen. In de zomer zit je daar best lekker want het terras ligt pal op het zuiden.

Ja, want als de verbouwing dus door gaat zoals nu gepland, wordt mijn tuin/terras beneden dus zo'n dikke één meter minder groot. Mijn woonkamer annex keuken dan wel die meter groter, dus in feite verlies je niets. Ik ben zeer benieuwd of ik volgend jaar om deze tijd alles achter de rug heb (mag ik toch hopen!) en dat ik het ook daadwerkelijk heb gedaan!

Maar daarover hou ik je op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...