#118FORBOSTON

Zakken onder m'n ogen
Slecht geslapen and it shows: dikke zakken onder mijn ogen. Maar die trekken meestal wel weg als de dag vordert. Ja, werd 'zomaar' wakker vannacht door rugpijn! Zo tegen half twee moest ik er uit om een pijnstiller te nemen voor mijn rug. Very strange! Nu had ik afgelopen weekend wel teveel getild (dozen met boeken) en deze week geprobeerd een Ikea kastje wat de hele week al achter in mijn auto ligt er anders in te leggen - waar ik uiteindelijk hulp voor heb moeten inroepen, want dat lukte mij niet: te zwaar - dus ik vermoed dat ik mijn rug een ietwat heb overbelast.

Gisterenmiddag met hardlopen had ik echter nergens last van. Nu is het wel redelijk bekend dat juist met hardlopen je rugpijn over gaat. Ligt er ook aan wat voor soort rugpijn je hebt: bij mij is het een spierkwestie (denk ik...). Maar met lopen geen last. Gisteren was het zulk lekker weer, dat ik zowaar in korte broek heb gelopen. En dat was echt goed te doen en ik was niet de enige. Dan loop je langs zo'n groepje Marokkanen die je al van verre ziet hangen bij zo'n bankje en zij zien jou ook aan komen lopen want al die koppies draaien simultaan mijn kant op. Dan hoor je ze denken in de verte: ah, daar komt een knappe strakke blonde jongedame, maar dan naarmate ik dichterbij kom volgt de teleurstelling als ze zien dat ik niet meer zo jong ben. Ja sorry jongens. Maar wel lekker bezig, ik wel. 

Toch weer zes kilometer weggelopen en gaat het lekker, op de ene blaar op mijn linkervoet na dan... Dan lekker stretchen na afloop en nog even genieten van de zon en het mooie weer, tijdje in je auto hangen met deur open en dan richting huis, douchje  en eten maken. Dit keer smaakte het eten mij niet en heb dan ook maar weinig gegeten terwijl ik vaak ná het hardlopen ontzettende honger heb. Dit keer dus niet.

Altijd dan even checken op Runkeeper wat de pace was en zo, en mijn activiteit even posten met #118forboston, omdat Runkeeper nu vóór 21 april, wanneer de 118e Boston marathon wordt georganiseerd, zij wereldwijd 118 miljoen miles willen hebben gelogd ter nagedachtenis aan de slachtoffers van vorig jaar. Dat is wel erg leuk hoor. Moet je maar eens kijken op deze site. Als ik dit schrijf zitten ze in de zeven miljoen miles. 

Overigens had ik voor mezelf als doelstelling dat ik 500 km zou lopen vóór mei 2014, maar ik vraag me af of ik dát wel ga halen. Zit nu op 76% dus moet nog een flink eind. Ik moet nog 118 km..... Ik heb net even snel uitgerekend dat ik nog zestien keer loop - als ik dus vanaf nu tot mei iedere week 2x loop - en dus per keer minstens 3,69 km moet lopen. Nou, als ik dat zo bekijk dan is het te doen. Maar dan moet ik wel vanaf nu echt iedere week twee keer lopen. Nu doe ik dat ook wel, maar je weet nooit of er iets tussen komt natuurlijk.

Ah, hardlopen is écht goed voor alles, mits je het maar rustig aan doet. Toegegeven, je moet er wel een beetje de bouw voor hebben - hele zware mensen moeten extra opletten in verband met te hoge kniebelasting - maar als je echt rustig aan doet, langzaam opbouwen, niet te hard van stapel en niet te veel wílt (zeker in het begin niet), dan kan het best wat worden naar mijn mening. In het begin ben je superenthousiast en dan is het gevaar dat je té snel gaat en dan eindigt de euforie vaak met blessures en is het afgelopen met je enthousiasme. Maar ik was ook pas dertig toen ik écht met hardlopen begon. Mijn motivatie was en is nog steeds gewoon fit blijven. Geen wedstrijden of marathons, maar gewoon lekker bezig zijn.

En ik mag zeggen: dat lukt aardig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...