De Pebble

Terwijl half Nederland - wat zeg ik: de halve wereld! - vandaag vrij is, moeten wij 'gewoon' ploeteren op kantoor. Pluspuntje is dat het vanmorgen wel zalig rustig was op de weg, hoewel er tussen zeven en half acht al weer vier vrachtwagens waren gepasseerd. Echt uitslapen is er niet bij daar waar ik woon. 

Ondanks dat ik gisterenavond mijn bed had verschoond, heb ik toch weer onrustig geslapen. Vooral zo tegen de ochtend, dan begin ik naar mijn gevoel door mijn bed heen te droogzwemmen. Gisteren heb ik dan ook maar een app op mijn smartwatch gedownload - mijn Pebble - en dat heet Morpheuz en die app monitort je slaap. Ik moest dan wel mijn horloge omhouden natuurlijk.


En zoals je ziet heb ik wel flink bewogen de hele nacht door. Als je het zo ziet lig ik geen moment stil en zo ervaar ik dat ook.

Daarentegen is de kwaliteit dan toch wel redelijk goed als ik onderstaande taartgrafiek mag geloven: 



Maar of 3 uur en twintig minuten diepe slaap voldoende is, dat weet ik ook niet.

Het is wel grappig hoor die Pebble. Ik heb hem hoofdzakelijk gekocht voor als ik hardloop want dan kan ik op dit horloge zien hoe hard ik loop en hoe lang (tijd en afstand), afhankelijk van wat je instelt op je Runkeeper op de iPhone. Dan hoef je niet steeds naar die Miep te luisteren of dat je net mist wat ze zegt als je lawaaierige personen passeert. Ik ben niet zo van de gadgets, maar dit is wel leuk. Heb er ook geen last van, want járen geleden heb ik mijn horloge verbannen omdat ik mij daar mateloos aan kon irriteren, zo'n zwaar ding om je pols wat dan zo gaat zweten. Nooit gemist ook, want er hangen overal wel klokken en tegenwoordig op je telefoon heb je altijd de tijd bij je. Met mijn ingebouwde klok, however, heb ik nauwelijks een klok nodig.

En zo met de peesdeejs voor de deur oftewel een lekker lang weekend met weinig plannen, stroom ik niet over van energie vandaag. Eerlijk gezegd had ik nu veel liever thuis met een boek of met een goede TV serie - Breaking Bad bijvoorbeeld! - gezeten. Kopje thee, kacheltje aan... Het weer valt een beetje tegen vandaag, maar voor de komende dagen is de temperatuur tenminste wel aangenaam, zo zeggen ze. We gaan het zien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...