Groepenkast

Vandaag een rustige dag. Mooi weer buiten, misschien best wel een lekker temperatuurtje - eerlijk gezegd weer ik dat niet - maar het ziet er in ieder geval gezellig uit buiten.

Zo af en toe volg ik de gebeurtenissen bij de webcams van Beleef de Lente. Vooral de slechtvalk en de torenvalk zijn leuk om te volgen. Helaas is de stand van de webcam bij de zeearend dusdanig laag, dat je er bar weinig van kunt zien. Dat hadden ze beter kunnen aanpakken zoals bij de Bald Eagles van Decorah, waar de camera in het nest opneemt en niet vanuit een keet die meer dan tien meter lager staat. Zo zien wij er geen fluit van.

Gisteren was het ook al zulk prachtig weer! De zon scheen aan een hemelsblauw gewelf en het was dan ook zalig hardlopen gisterenmiddag. Ik was weliswaar niet echt ontspannen tijdens het hardlopen en kon ook niet te lang lopen want ik zou een nieuwe groepenkast krijgen. Mijn broer is installateur en hij heeft onze oude stoppenkast nu vervangen voor een moderne groepenkast met acht groepen in plaats van vijf. Onder de lunch vroeg iemand mij: 'Acht groepen? En hoeveel kamers heb je?" Haha, ja twee. I know. Maar ik heb voor mijn zonnepanelen die ik op het dak ga plaatsen te zijner tijd een aparte groep nodig sowieso, en ik wil de wasmachine en droger beiden op een aparte groep. Nu gebruik ik de droger niet - in de zomer hangt mijn was buiten - maar in de winter is het soms best lastig als je eerst moet wachten tot de was is gedaan alvorens je de droger kunt aandoen of andersom. Aangezien ik vaak enkel in de weekenden een wasje draai, en dan soms drie achter elkaar, kan dat wat lastig zijn.

Dus deel twee van de verbouwing is gedaan - deel één was het dakterras - en nu op naar de overige delen. Er gebeurt wel wát, al zie ik dat niet direct, want de aannemer is al wezen kijken bij mijn huis en denkt al wel na over hoe hij de opbouw van de badkamer gaat doen. Zijn pakkie an. Gisteren met hem gesproken en hem alle regie gegeven en de sleutel. And now we wait....

Hem kennende kan er zo een container in mijn tuin staan als ik een keer niet op let. Wel zorgen dat alles zo'n beetje aan de kant is. Dit weekend misschien maar eens echt wat actie ondernemen daarin nu ik toch weet dat het nooit lang meer kan duren. Ben erg benieuwd hoe ik eronder zal zijn straks. Weet nu al dat ik het niet gemakkelijk ga krijgen. En daarom denk ik maar niet al te ver vooruit en laat ik het denkwerk aan de aannemer over. Hij komt wel met oplossingen ook als ik straks misschien even niet meer kan douchen. Ik ken zijn werkwijze en weet dat hij het hier op de zaak ook altijd keurig had ingepland. Ik verwacht dat nu weer. En een weekje douchen is het ergste nog niet. Jammer dat wij hier op kantoor geen douche hebben....Maar goed. Er is altijd wel wat te regelen. Wil me daar nu ook geen zorgen in maken. Ik ben nog meer van: ik zie het wel. Komt wel goed.

Ben wel wat moe vandaag. Dat heb ik altijd: naarmate de week vordert voel ik dat en ben ik vrijdags vaak uitgeteld. Maar met een lang weekend voor de boeg zal mij dat worst wezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...