Hardloopblessures

De slaapproblemen steken weer de kop op bij mij. Het is heel gek: ik slaap stukken beter als Jan naast me ligt. Nu ben ik weer alleen doordeweeks (Jan zit in Den Helder) en ik slaap slecht. Veel wakker 's nachts en het is net of ik net onder het oppervlak slaap - ja, hoe leg je zoiets uit. Kwalitatief dus minder. Ik denk dat ik mijn uren wel haal, maar niet de kwaliteit.

Ja, en na de derde nacht op rij, ga je dat nu wel voelen. Zeker als de tijd van de maand er weer aankomt (sorry, vrouwenpraat) voel je je al helemaal niet helemaal in orde. Nou zit ik ook nog een beetje qua hardlopen in de lappenmand doordat ik wat last heb van shin-splint en een pijnlijke knie, dus heb ik afgelopen week niet gelopen en vandaag hou ik ook nog even een dag rust. In plaats daarvan even mijn coupe laten bijtrimmen - moet ook gebeuren - en dat doe ik liever nu dan in het weekend, waar de tijd samen al kostbaar genoeg is. 

Afgelopen zondag wel nieuwe hardloopschoenen gekocht van Asics. Ja ja, ik stap van mijn 'Saucony'-geloof af.... Kijken hoe dit gaat, want ik heb al eens eerder Asics gehad en die bevielen mij helemaal niet. Er is een professor gepromoveerd op een onderzoek dat hardloopschoenen geen blessures voorkomen, maar dan is het toch vreemd dat ik ieder jaar, altijd zo'n beetje rond deze tijd, blessures krijg. Dan koop ik nieuwe schoenen en dan verdwijnen die blessures. Toch vreemd. Het is niet dat ik nu ineens veel meer kilometers maak, of dat ik op een andere ondergrond loop. Het is raar. Die knie kan ik nog wel verklaren: ik fiets meer en dan krijg ik altijd last van mijn knieën, maar die shin-splint is niet te verklaren. Tenminste niet door het fietsen. Misschien komt het omdat ik nu de temperaturen aangenaam zijn ik geen sokken meer draag....
Wie zal het zeggen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...