Frustraties tijdens verbouwing? Ik? Nee hoor.....

Het regent en het regent en het regent.....Problemen op de weg. Alles onder gestroomd. Hier kunnen de putten het water nog goed verwerken. Wel hier en daar wat kleine lekkages (op het werk) maar dat zijn de bekende plekken en dan moet ik te zijner tijd de aannemer daarover informeren. Maar die aannemer, onze klusjesman, is ook míjn aannemer dus ik ga vóór nu.

Jan heeft de afgelopen dagen bijna alles geverfd. De plafonds en een groot deel van de muren in gewoon simpel wit en twee andere muren in Opaal Wit van The Colors van Histor. Ik heb moet ik eerlijk zeggen nog niet zoveel puf om over kleuren na te denken. En mooi wit is niet lelijk en dat is voorlopig gewoon het simpelst en als ik wat tot rust ben gekomen kan ik altijd een muur hier en daar overschilderen. Laten overschilderen, want ik zit nog steeds met die verdomde pijn in mijn pols en arm.

Vrijdag heeft de aannemer de tegels in het toilet gevoegd. Het zijn mooie tegels en ik ben toch wel blij dat ik deze tegels toch ook in het toilet heb laten plakken. Dezelfde komen straks ook in de badkamer. Ze zijn mooi, mat, groot en gekalibreerd wat wil zeggen dat de hoeken strak 90 graden zijn en dus de voeg heel klein kan blijven. 
Nu nog de afspraken voor het plaatsen van het toilet en het fonteintje, maar ik geloof dat er vandaag weer niets gebeurt.... Grrrr, ik moet dan altijd zó op mijn tanden bijten... Lijkt mij ideaal weer nu om een toilet te plaatsen of de parketvloer te leggen. Maar ja, wie ben ik.

Aangezien de badkamer eind augustus zal worden aangepakt, zoek ik nog een oplossing om mijn wasmachine op een andere plek te zetten zodat daar een permanente waterslang op aangesloten kan worden. Hij staat nu in ons fietsenhok en ik moet iedere keer als ik was op het juiste moment met de tuinslang water in de machine doen. Op één of andere manier pakt de wasmachine geen water als ik de tuinslang met zo'n Gardena koppeling op de wasmachine aansluit. Ik moet dus de slang aansluiten zonder die koppeling want ik vermoed dat het daardoor komt. Ik moet zeker tot eind september - en dat is dan best-kaas scenario - mijn wasmachine buiten laten staan. Er komt een nieuwe als de badkamer klaar is én een nieuwe droger. Maar het is gewoon behelpen en ik wil het gewoon anders. Jan begrijpt niet waarom ik daar zo'n probleem mee heb, maar ik vind het vervelend en ik wil de wasmachine gewoon aan kunnen zetten zonder al dat gedoe - stekker in stopcontact, tuinslang afrollen en op kraan aansluiten, water in het bakje, afvoer ophangen [zucht]. 

Waar maak je je druk om zou je zeggen, loop niet zo te zeuren! Maar het is al dat gehannes, al het ge-eikel eromheen, alles in dozen, alles onder het stof, de bank onder een kleed, de vloer niet afgewerkt, enkel nog je slaapkamer waar de helft van het meubilair van beneden staat..... en dat al twee maanden lang. Je gaat dan bijna aan je zelf twijfelen dat ik inderdaad niet zo moet zeuren en dat het allemaal vast heel mooi wordt. En dat zal ook wel, maar ik kan je zeggen dat ik nu al huizenhoog op zie tegen de verbouwing van de badkamer en dat dat een nóg grotere impact heeft op alles, want die bouwvakkers beginnen - áls ze al komen - al om zeven uur 's morgens en dan moet ik in feite al aangekleed en alles zijn voor zolang ik nog gebruik kan maken van de douche. En voor hoe lang dat dan weer??? Weer twee maanden?? Zijn er dan weer dágen dat er niets gebeurt? Ik heb met de aannemer afgesproken dat ik de badkamer in een zo kort mogelijk tijdsbestek gedaan wil hebben. Vier tot vijf weken, zei hij. Nou ja, vooruit. Klinkt hoopvol. Maar hij kan het wel zeggen, maar gebeurt het dan ook? En waar moet je dan douchen? Hoe hou ik mijn slaapkamer stofvrij? En de rest? Want je kan er donder op zeggen dat straks weer alles onder het stof zit. 

Ik zie gewoon uit naar het najaar want als het goed is is het dan achter de rug. Ik probeer natuurlijk wel zo veel mogelijk te genieten van de zomer en op dit moment kan dat ook wel en zit ik niet de hele godganselijk dag in de troep. Maar ik raad iedereen aan die ook zo'n rigoreuze verbouwing gaat doen om in een ander huis te gaan wonen, want het is even leuk, maar op een gegeven moment gaat het ten koste van je humeur - en dus je relatie. En in mijn geval is mijn RSI weer terug gekomen. 

Tja, ik mag blij zijn dat ik überhaupt een huis heb en na alles wat er is gebeurd zijn het allemaal trivialiteiten, dat besef ik best. Ok, laten we zeggen: nog even drie maanden tanden op elkaar?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...