Het lijkt wel herfst

Gisteren heeft het hier de hele dag geregend en toen ik thuis kwam was de partytent die wij op het dakterras hadden geïnstalleerd, ingestort. Ik had dit wel verwacht, want als het regende bleef er langs de randen water in staan en je kunt je voorstellen dat als het de héle dag regent, dit op een gegeven moment de boel laat instorten. Zeker als het een plastic tent is van tweeëntwintig euro. De blikken tentstokken waren gewoon geknapt. Het was toch een tijdelijke oplossing want ik wil daar te zijner tijd tussen die twee steigerpijpen een mooie zonwering die dan tegelijk ook als afdak kan dienen tegen de regen en ik mijn was gewoon daaronder kan laten hangen. Een soort plissé zonwering die je kunt invouwen en uitvouwen.
Zonwering - beetje dit idee


Qua verbouwing is er gisteren niets gebeurd. Ik kwam thuis en de panelen voor de deur stonden nog op dezelfde plek met mijn notitie ervoor: "Buiten zagen aub". Wel jammer, want ik ben wel benieuwd hoe het zal staan met de deuren erin. Nog even geduld. Ik heb de aannemer wel gevraagd of hij de komende twee weken een half uurtje later wil beginnen. Ik slaap erg onrustig in de wetenschap dat er iemand om zeven uur binnen kan komen.

Ondanks dat het WK voetbal mij niet zo heel veel doet, heb ik vannacht toch onrustig geslapen. Ik was erg benieuwd hoe het zou aflopen tussen Brazilië en Duitsland en toen ik wakker werd om tien voor twaalf dacht ik nog: 'Ik hoef nu nog niet te kijken (op mijn telefoon) want ze spelen nog'. En om vier uur vannacht heb ik toch even gekeken op mijn telefoon en zag dat Brazilië was afgedroogd door Duitsland met 1-7. Toen dacht ik nog: 'Nou, dan zal ik wel flink zijn gezakt in de poule.' In mijn beleving had ik Brazilië laten winnen, maar toen ik vanmorgen keek, zag ik toch 95 punten erbij omdat ik Duitsland had laten winnen in mijn voorspelling.

Er wordt heel vreemd gereageerd als ik zeg dat ik vanavond ook niet zal kijken ondanks dat Nederland speelt. Maar wat moet ik anders? Blijven zitten tot na twaalven en dan er morgenochtend weer om zeven uur uit? Ik merk nu al dat ik langzaam instort. Ik ben erg moe, last van mijn ogen, zie slecht en ben kribbig, heb hoofdpijn. Kortom, vandaag weer een 4+, als ik de dag een cijfer zou moeten geven. Waar die plus dan voor staat, weet ik eigenlijk niet. Moet er erg op letten niet uit te vallen tegen mijn collega's. Je zou zeggen dat ik PMS heb. Ik zou het niet (meer) weten....Het liefst zou ik vandaag opgekruld op de bank willen zitten, de open haard aan en dan langzaam indutten....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...