Nieuwe stoelen

Vandaag maar weer eens wat nieuws melden over de voortgang van de verbouwing. 

Afgelopen dinsdag is de vloerverwarming aangesloten op de CV ketel, is er een nieuwe buitenkraan gemonteerd op het dakterras boven, hebben ze een nieuwe radiator in de woonkamer geplaatst en is het toilet met fonteintje gemonteerd in  de nieuwe toiletruimte.


Nieuwe stoelen. De taart is echt: heeft Jan gebakken..
Dinsdag zijn ook mijn nieuwe eetkamerstoelen geleverd, waarvan er eentje nog wordt omgeruild omdat deze wiebelt. Ik ben er erg blij mee. Staat meteen een stuk completer. Dit is voor het eerst van mijn leven dan dat ik nieuwe eetkamerstoelen koop. De houten stoelen die ik eerst had - en nog heb - heb ik ooit eens gehad van een goede vriendin met een eettafel erbij, een zogenaamde 'oortjes'tafel. Die hebben ze later weer opgehaald en hebben 'm misschien nog wel.

Nu wil ik nog wel de kast die je erachter ziet gaan schilderen, want ik vind 'm niet meer zo passen bij het hout van de tafel en de vloer. Dus ik denk aan wit en dat dan een beetje afwrijven zodat het net lijkt alsof de kast eeuwen oud is - en misschien is dat ook wel zo...maar grijs vind ik ook nog een optie. Moet wel oppassen dat het niet té wit wordt. Aan de muur wil ik dan (natuurlijk) zelfgemaakte foto's ophangen die ik hier op mijn werk laat afdrukken - dat is dan wel zo gemakkelijk. Paar mooie foto's uitzoeken en deze in zwart wit omzetten. Of misschien één hele mooie kleurenfoto. Voor toch een beetje kleur, hoewel ik erg van het wit, naturel, hout, steen, zeg maar de 'saaie' kleuren ben.


Wat ook leuk is is dat we gisteren een echte zeekaart, dus gebruikt (én afgekeurd), hebben ingelijst. Nu zal je zeggen: nou fijn... maar deze kaart is van de zeestraat met dezelfde naam als de straat waarin ik woon. Deze komt dan in de hal te hangen. 

Ook de Boretti installateur is langs geweest omdat één van de knoppen van mijn fornuis het niet meer deed. Blijkt gewoon dat wat kruipolie wonderen doet. Hij heeft de oven nog even nagezien en bijna honderd euro rijker weer naar andere adressen gereden. In feite bezopen dat ze zoveel voorrijkosten rekenen! Als ze het een beetje goed inplannen kan dat voor veel minder.

Morgen bijvoorbeeld dan komen ze die 'handige' kast afleveren en monteren en betaal je niets aan voorrijkosten omdat zij - zoals ze op hun site zeggen - de route zodanig inplannen dat er geen extra voorrijkosten hoeven te worden berekend. Ik wil niet al te enthousiast doen voor dit bedrijf - dat kan ik me morgen na plaatsing pas veroorloven - maar ik heb maandag de kast besteld en morgen komen ze 'm al monteren. En ik ben daar keurig netjes over gebeld. Tot nu toe een voorbeeldbedrijf. Nog even de site: www.handigekasten.nl.

Gisteren en vandaag rustig in the house en snakkend uitziend naar komende zaterdag als de rest van de keuken wordt geplaatst en we in principe alles weer kunnen inruimen. Dat scheelt weer een hoop dozen die her en daar door het huis verspreid staan en kan ik mijn keuken weer indelen zoals ik dat wil, want nu ben ik steeds alles kwijt. Moet wel even gezegd worden dat Jan deze week de huisman is en ik in principe weinig last heb van misplaatst keukengereedschap....


En denk je alles te hebben geregeld voor je badkamer, eindelijk je keuzes gemaakt, komt een collega weer met een foto waarvan ik zeg van: oh nee, dit is ook héél mooi! Ik, die zo veel van hout hou... Help! Het valt echt niet mee om je keuze definitief te maken. Ik vind dit ook echt super....
Maar we zouden voor lades gaan onder de wasbakken. Tja....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...