Oostende

Van tweekende noar Oostende wiest, en daar waren de Paulusfeesten....- moet ook niet proberen Ostèns te schrijven....

Ik heb het wel enorm naar mijn zin gehad. Lekker cocktailtje gedronken op de zeedijk en 's middags een halve pizza bij de trattoria Pomodoro op de Groentemarkt met een prosecco erbij en Limoncello als toetje. Bij de Kombuis mossels gegeten, maar ik moet zeggen dat het daar wel tamelijk duur geworden is. Mosselen voor 24,95 vind ik best veel geld als het op andere terrassen zo rond de twintig is. Als het dan nog een klasse tent is tot daar aan toe, maar het is vrij basic en dat is ook de charme, maar dan moeten de prijzen navenant zijn. De frietjes zijn ook niet meer wat het vroeger was. Helaas. Misschien te veel succes.

's Avonds dan even naar de Paulusfeesten. Op zaterdag traden daar de Soul Brothers op en dat was echt reuze gezellig en heel professioneel. Op zondag waren wij daar ook en toen was het meer een avond meezingen. Het plaatselijke suffertje had een meezing-katern uitgebracht en zo kon ik, tot op zekere hoogte, uit volle borst meezingen met allerlei Nederlandse, Engelse, Italiaanse en Oostendse liedjes. Vooral die laatste liedjes was amusant voor mij om te zien hoe de ons omringende ras-Oostendenaars vol overtuiging meezongen (er waren daar een paar vrienden/collega's van Jan). Hét sluitstuk van de avond was de groep Preuteleute (hûh???). Een Oostendse groep. We stonden zo hutjemutje dat omvallen geen optie was, maar we hebben ons zo tegen kwart voor twaalf een moeizame weg uit de menigte gebaand omdat het toch niet echt ons ding was. En nu later blijkt - even gegoogled - ben ik daar ook niet rouwig om.

Het was wel weer even lekker om daar te zijn. De weg erheen vind ik een crime, maar als je er eenmaal bent kan ik wel goed ontspannen en even niet aan thuis denken. Het appartement is nu zo goed als in orde en ik slaap daar altijd heerlijk. Daar kan tenminste een raam open 's nachts. Bij mij ook wel, maar dan word ik al rond vijven wakker van het eerste verkeer én van de vliegtuigen ondanks de oordoppen. Bovendien zijn oordoppen nu ook niet de meest ideale afsluitingen, want ik moest onlangs wel even naar de huisarts om mijn oren weer te laten uitspuiten en doordat ik oordoppen gebruik was het (verharde) oorsmeer helemaal ver weg geduwd. Hij heeft dat er met een 'lepeltje' uit moeten halen en ik kan je zeggen: dat deed au. Misschien eens een keer tijd om oordoppen op maat te bestellen, want die zachte dingen zitten ook niet altijd even lekker.

Klassieke pistolets in België
Maar afin, ik dwaal af. Ons weekeindje Oostende eindigde dan zondagmorgen toen we na het ontbijt - pistoletjes! en explorateur - weer langzaamaan naar het noorden reden. Er stond een fikse file richting Gent. Blijkbaar hadden meer mensen het idee opgepakt om maar naar huis te gaan omdat het toch slecht weer was. Bij ons zijn de vakanties afgelopen (Noord Nederland) en dat had ik al min of meer gemerkt vorige week. Nu doe ik er weer langer over om naar mijn werk te rijden en iedereen is weer ongeduldig. Van mij mogen ze allemaal weer terug op vakantie. Zo heerlijk rustig en relaxt als het was is het nu weer druk, gehaast en opdringerig. Aan de andere kant begint het leven weer en is iedereen weer bereikbaar. Is ook wel weer fijn...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...