Spannende week

Deze week is een spannende week en I am best excited! Morgen komt de loodgieter en dan zou ik in theorie morgenavond naar het nieuwe toilet kunnen (....) én de vloerverwarming voelen. Dan komen morgen ook mijn nieuwe eetkamerstoelen, komt er iemand van Boretti om mijn fornuis te herstellen en zaterdag wordt dan de keuken verder afgemaakt. En deze week komt ook het deuren-afhang-bedrijf even langs om de twee deuren die nu niet meer passen bij te schaven.


handigekasten.nl
Gisteren ook een best leuk idee gezien op internet voor de trapkast. Na het vragen om een offerte zijn de kosten tweehonderd euro. Jan wil(de) in de trapkast een heel ingenieuze kast maken op wielen die je er dan zo uit kunt trekken, maar als ik dit zie ga ik toch serieus nadenken of deze kast geen betere optie is. Want - let op - áchter zo'n kast kan ik probleemloos mijn stofzuiger kwijt en daar zat ik een beetje mee. Altijd zo'n sta-in-de-weg! Voor de kosten hoef je het niet te laten want het materiaal voor die ingenieuze kast op wielen zal ook zo rond dat bedrag uitkomen, schat ik.

Afgelopen weekend waren we eindelijk weer eens een keer in Oostende. Dat was voor mij erg lang geleden. Op de heenweg even langs Jan z'n broer die onlangs vader is geworden. Die wonen tijdelijk in een prachtig huis in een al even zo prachtige omgeving net over de grens in België. Ze huren die woning weliswaar en het mag opgeknapt worden, maar tjonge, ik zou er zó willen wonen....Heerlijk rustig daar, grote tuin. Maar helaas. Ken niet hé....

We hebben in Oostende even een blik geworpen op de lampjes in een winkel aldaar en daar wel een mooie LED-hanglamp gezien, maar nu ik weer thuis ben toch wel tot de conclusie gekomen dat dat niet echt zal passen bij mij. Is té modern. Het blijft evenwel moeilijk om daar iets passends te vinden. De huidige IKEA lamp ben ik nu wel zat eerlijk gezegd, dus waarschijnlijk wordt het iets van stof, zo'n rechthoekige. Die vind ik tot nu toe dan nog het beste passen in mijn woning.

Voor in de keuken hebben we mooie planken besteld bij boekenplanken.com. Je ziet toch als je een beetje surft dat er voor bijna ieder issue in je huis wel een oplossing is. En vaak is het zo dat je dit ook best zelf kunt maken maar vaak ontbreekt de tijd voor zowel het maken als de afwerking. Op maat (laten) zagen, tig keer verven en dan nog mooi, onzichtbaar ophangen. Gelukkig zijn er dan van die ondernemende mensen die onze noden begrijpen en daar handig op inspringen ;-)


Zicht vanuit keuken naar trap en hal
De keuken - nog niet helemaal af - op de nieuwe vloer.
Gisteren met dat regenachtige weer toch weer zo'n 'scheisse' momentje: heb ik nu een mooie vloer maar omdat de vloer nu toch snel zo'n 5 cm hoger is dan oorspronkelijk, heb ik geen ruimte meer achter mijn voordeur om daar een mat te leggen. In feite had ik daar een op maat gemaakte mat in de vloer moeten laten maken. Dat is echt weer zo'n dingetje waar je geen rekening mee houdt, net zoals de onderste tree van de trap die een stuk minder hoog is dan de rest van de traptreden. Ik moet daar nog steeds aan wennen. Ik ben echter wel van plan - als er nog budget over is :-\ - te kijken of ik daar een traploper op leg als alles achter de rug is. Er zijn erg mooie sisal traplopers en dat zou erg netjes staan, zeker nu de trap als het ware ín de kamer is. 

Dus met dat natte weer gisteren heb je geen mogelijkheid om je schoenen te vegen. Nou goed. Ik kan eventueel later alsnog een gat laten uitzagen daar of ik leg een stevig kleed een eindje verder in de hal. Ik moet het even bezien.

Er staat dus van alles te gebeuren deze week en ik kijk uit naar zondag de 24e, als in theorie dan dat allemaal is gebeurd en mijn keuken 'af' is en ik mijn zooi kan gaan inruimen. Dan begint de week erna - als de aannemer zijn woord houdt - de andere ellende: de badkamer....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...