Een heerlijk hardlooprondje in de regen

Nog nazinderend van mijn hardlooprondje van gisteren, zit ik met lichte hoofdpijn en een unheimisch gevoel in mijn donder weer voor mijn computer. Op de achtergrond schallen liedjes uit de jaren 80 uit de luidspreker van mijn draagbare stereo 2-way 4-speaker radio mét cassetterecorder.

De regen kwam met bakken uit de hemel...
Gisteren heb ik een heerlijk rondje hard gelopen in de stromende regen. Toen ik van huis vertrok was het nog droog en de eerste 500 meter ook nog wel, maar toen begon het te hozen en dat bleef het de volle zes kilometer. Ik loop nog in korte broek en had verder enkel een hesje aan met daarover een (speciaal loop) T-shirt. Alles natuurlijk zeik-en-zeik nat! Tot op het bot. 

En ik heb zó heerlijk gelopen! Op een gegeven moment had ik het park voor me alleen leek het wel. Iedereen was weg. Tijdens de eerste helft van mijn rondje kwam ik nog een die-hard hardloopster tegen die riep: 'Heerlijk hè?' Ja, en het was ook heerlijk. Dat was wel weer eens nodig om zo lekker te lopen na maanden van te warm en niet vooruit te branden. Mijn tempo lag zo rond de 6.49 pace per km (ik doe er dus gemiddeld 6 minuten en 49 seconden over om één kilometer af te leggen) en dat is wat ik zeg maar normaal gesproken wel loop. Ben ook geen twintig meer hè.... Het enige vervelende is dat mijn hartslagmeter het niet meer doet, maar op zich loop ik niet echt op mijn hartslag. Maar toch.

Gelukkig had ik een handdoek in de auto liggen en toch nog in de regen lekker nagestretcht met een fleece jas aan en de handdoek om mijn nek. Toen ik vanmorgen uit mijn auto stapte bij kantoor had ik een natte kont, dus kan je nagaan hoe doorweekt ik was gisteren.

Helaas kwam na een poos toch de hoofdpijn weer opzetten, dus wat ik dacht dat het door de spanning kwam vóór en tijdens het lopen, is dus niet zo, want ik was heel relaxt voor en tijdens het lopen. Blijft lastig die hoofdpijn temeer omdat ik gewoon niet weet waar het door komt. Nu had ik de hele dag al wel wat lichte hoofdpijn dus misschien dat het gewoon wat verergert is. Vandaag dus ook nog hoofdpijn.

Gisteren door het toch wel slechte weer niets gebeurd qua verbouw werkzaamheden. Het frame stond er nog net zo zoals het was achtergelaten. Ik had dat ook wel min of meer verwacht. Het is niet fijn werken als het steeds regent.

Vanmorgen echter stond ons mannetje weer op de stoep en bracht weer ladingen houten balken mijn tuin in. Hopelijk kan ik er vanavond nog uit met de fiets. Vandaag wordt er dus weer het één en ander gedaan. Ben erg benieuwd. Morgen worden de sleuven in gezaagd en morgen ben ik ook vrij dus dat wordt weer gezellig (not). Hopelijk komt de keukenmonteur opdagen, want hij reageert niet op mijn smsjes en telefoontje. Heb vandaag wel de plinten en de binnen-ladekastjes opgehaald. Afijn, ik moet er morgen toch om half acht uit zijn, dus echt uitslapen is er niet bij. Het is dat die monteur komt, anders was ik gewoon gaan werken...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...