Eén probleem uit de wereld

Huidige werkblad met nog een gapend
gat tussen fornuis en werkblad
Pfff. Eén probleem - één frustratie - is dan opgelost. Dat met de keukenmonteur en B&B Keukenstudio. Ik had maandag alles wat in mijn ogen was fout gegaan op de mail gezet naar B&B. Ik kreeg daar vanmorgen wel een erg kort antwoord op terug, dat ik maar langs moest komen als ik wilde praten en dat het allemaal zo niet werkt. Meteen gingen mijn nekharen overeind staan, want dat was wel een erg kort-door-de-bocht reactie die je naar mijn bescheiden mening toch niet zo naar je klant kunt sturen. Je weet wel meteen waar je aan toe bent, maar dat ik één van de eigenaars min of meer ken (het is een kennis van mijn directe collega), hoeft nog niet te betekenen dat je maar zo kan reageren. Je moet daar toch mee uitkijken. Je zou zomaar iemand kunnen treffen die erg actief is op social media.... ;-)

Dus ik heb vrijwel meteen mijn autosleutel gepakt en ben erheen gereden, maar ze waren allebei bezig. Of ik een kwartier later kon terug komen. Een kwartier later was één van beiden nog bezig en die persoon moest er bij zijn want in feite was hij onze contactpersoon. 

Na de lunch kwam het dan gelegen en hup voor de derde keer er heen en met beide heren gesproken. Ik ben niet iemand die direct van leer trekt en probeer het altijd zo objectief mogelijk te houden en vooral niet in suffe details te treden waar alleen maar wellis of nietes als reactie komt. Heb ze ook nergens van beschuldigd maar enkel mijn 'slechte' gevoel uitgesproken door de opeenstapeling van kleine dingetjes en de onverschilligheid van hun kant. Ik was ook niet uit op korting, maar enkel om mijn frustraties te bespreken zodat ik later - mocht ik nog eens iets nodig hebben - wel gewoon bij ze naar binnen kan lopen en dat ik niet moet uitwijken naar een andere dealer. Voor hetzelfde geld gebeurt er iets met één van de kastjes en dan moet ik wel een dealer (van Keller) hebben - dat laatste bedenk ik me nu pas eigenlijk....

Ze hadden nog hun twijfels over het werkblad wat ik niet bij hun heb besteld dat 'als dat niet past het straks niet aan onze kasten ligt.' En ik heb ze gerustgesteld dat het blad pas is opgemeten nádat de kasten waren geplaatst en het dus nooit daaraan zou kúnnen (mogen) liggen en dat ik niet zo kinderachtig ben om dat dan te gaan zeggen. Dan is het slecht opgemeten door het bedrijf wat het werkblad levert. Maar goed. Ik begrijp dat ze niet erg happy zijn dat ik het werkblad niet bij hun heb besteld. Tja. Het is een vrij land hè.

De lucht is nu geklaard en ik heb toch wat dingen gratis gekregen - wat niet mijn opzet was - en als er iets is kan ik gewoon naar binnen lopen en als ik een één van die twee tegen het lijf loop, hoef ik niet net te doen alsof ik ze niet zie. Zo zie je ook maar dat het gewoon goed is om dingen uit te praten. Nu heb ik daar met bedrijven niet zo'n moeite mee, omdat dat een zuiver zakelijk gesprek kan blijven zonder emoties en dan kan ik goed praten en de zaken ook objectief blijven zien zonder te verzanden in futiliteiten. 

Dus hopelijk over tien dagen (dan pas? Ja, dan pas) is mijn keuken af. Inclusief plintjes en inclusief passtukken. Of de monteur dan nog wel bereid is om mijn extra bestelde binnenlades te plaatsen, is echter de vraag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...