Project 3 gaat van start.

Hoezé, hoera, er zit schot in de zaak.... Project 3 gaat beginnen!

Na een aantal malen vruchteloze pogingen om de aannemer te strikken, stond hij dan gisterenmiddag, toen ik net terug kwam van mijn fiets-ren-fiets activiteit, op de stoep. Of beter: hij stond binnen in mijn huis en er stond een ladder tegen de gevel naar het nog kale platje.



Op 28-5 hadden wij het muurtje van het
balkon wat
straks bij de badkamer komt
al weg gehaald.

Raar als iemand anders voor jou je eigen voordeur opent. 'Hé Hans.....'. Handje gegeven en ik nog wat nahijgend van het lopen en het fietsen. Toch de zaakjes kunnen doornemen en wel een uur met hem gesproken. Wat lastig om nu al in details te treden met hem omdat hij toch eerst de opbouw gaat doen. Er is gelukkig al contact geweest tussen hem en de kozijnenleverancier voor het nieuwe kozijn in de berging en de twee nieuwe kozijnen in het nieuwe deel van de badkamer.

Hij gaat er dan eindelijk aan beginnen. Ik heb hem op het hart gedrukt dat ik de kamer wel goed afgesloten wil hebben, maar het probleem zit 'm natuurlijk in hoe je dat goed voor elkaar krijgt zonder het (nieuwe) plafond te beschadigen. Ik krijg wel een deur voor de slaapkamer en voor de badkamer om zoveel mogelijk stof te vermijden.



Het balkon wat straks bij de
badkamer komt
Maar goed. Voorlopig dus enkel nog de inspectie en misschien maandag dan de steigers. Hij was als gebruikelijk erg enthousiast en ik moest me vooral geen zorgen maken. Toch heb ik hem wel duidelijk gemaakt dat ik dat ook niet wíl en hij zich ervan doordrongen moet zijn dat het mij allemaal erg is tegen gevallen. Ik zie dan ook weer als een berg op tegen het mogelijke stof wat er straks weer allemaal gaat neerdalen op mijn spullen.

Toch maar weer alles zoveel mogelijk afdekken.


Nog even wat foto's gemaakt van de badkamer nu. Altijd leuk om te zien hoe het straks is. Mijn huidige badkamer is vrij klein: zo'n twee bij twee meter. Straks wordt de badkamer twee bij vier meter. Er komt geen bad - daar lig ik toch nooit in - maar de wasmachine en wasdroger komen wel weer terug in de badkamer want daar heb ik beneden in de berging - waar ze eerst stonden - nu geen plaats meer voor.


Hier op de foto hieronder links zie je de doorkijk naar de badkamer met links de douchecabine, daarnaast de WC met het zwarte doek. Daarachter zitten de leidingen en dat hebben we even voorlopig dicht gemaakt anders zit je in zo'n gat te kijken. Overigens stinkt het wel want het riool ligt als het ware nog open. 

Ze bazroem...
De foto hieronder is de huidige wastafel met de giga-spiegel (van de Ikea) die we wel weer willen hergebruiken. 






Hierboven dan ook nog de tekening van de nieuwe badkamer. Het badkamermeubel wordt nu een ander - en véél goedkoper - meubel van steigerhout. De vloertegels worden grijs, beetje betonachtig en dat wordt doorgetrokken tegen de muren van de doucheruimte. De overige muren worden witte, grote tegels en stuc.

En hopelijk is dit dan half november klaar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...