Yoga

Gisteren zo'n drukke dag gehad op kantoor! Wel leuk hoor, maar aan het einde van de dag kan je mij opvegen. Ik had dan ook grote twijfels of ik wel of niet naar yoga zou gaan. Want ik zit op yoga tegenwoordig. Ik geloof dat ik nu een stuk of acht keer ben geweest en ondanks dat ik het soms best zwaar heb, vind ik het toch wel leuk. Het vreemde is nu wel dat ik mij nu de laatste drie vrijdagen érg moe voel en ik weet niet of dit nu van de yoga komt of omdat het gewoon komt omdat het vrijdag is...

Waar ik nog vrij veel moeite mee heb dat is de kleermakerszit. Als je het goed doet, moet je dat doen met je beide voeten op je dijbenen: dus je linkervoet op je rechterbovenbeen en je rechter voet op je linkerbovenbeen. Nu ja, dat lukt mij dus voor geen meter! Ik heb nog mijn rechtervoet vóór mijn linkerbeen, echter als je dan - vanuit je heup! - naar voren moet buigen, dan doet mijn rechtervoet pijn. Daar zit zo'n drukpunt wat gaat protesteren. Dus wil ik de juiste kleermakerszit onder de knie krijgen. Dat wordt dus veel oefenen, want mijn binnenbeenspieren zijn daarvoor nu nog te kort. 

Gisteren dus aardig wat zitten oefenen daarop en nu dus met als resultaat spierpijn. En hoofdpijn. Maar goed. Dat laatste negeren we maar weer even.

Soms moet je in de meest bizarre posities staan, maar uiteindelijk lukt het allemaal wel om daar soort van in te komen (en dan er weer uit!). En ik geloof dat het heel goed is voor je lijf. Zeker in combinatie met hardlopen waarbij je spieren worden verkort is yoga een goede tweede bezigheid waar je spieren worden verlengd. Gelukkig is de yoga die ik volg niet al te zweverig. Soms geeft onze juf - Marian - je even heel kort een Reiki behandeling - ja, ik herken dat wel! Heb zelf Reiki II ooit 'gehaald' - en dat voelt lekker. 


Gisteren was ik erg moe en bij de 'cooling down' of laatste relax moment dat je even helemaal ontspant, piepte er wel een traantje uit mijn ooghoeken. Als je dan op een dag als vandaag - de day after - het gevoel probeert terug te halen waarom dat zo was, is dat praktisch onmogelijk. Als ik erg moe ben word ik wat labiel, maar gisteren was dat meer een soort ontlading wat niet uitmondde in een tranenwaterval. Gelukkig maar.

Na het yoga-uurtje krijgen we altijd thee en kletsen we wat en dan kom je in gesprek met mensen die ook hardlopen en ook duiken. Dus dat was wel leuk. Van het duiken hier is er deze zomer niet veel terecht gekomen, maar dat heeft natuurlijk te maken met de verbouwing. Het is wat lastig en riskant om je duikspullen uit een stoffige en gruizige berging te halen, ondanks dat we het toch proberen goed op te bergen. Bovendien ben je meer bezig met de kleine klusjes of met een cursus Frans dan dat je tijd hebt om te duiken. Als het buiten zo'n rotzooi is, kan je je spullen haast niet goed afspoelen. Dus het komt wel weer. Geen nood. Maak me daar ook geen zorgen in eerlijk gezegd. Volgend jaar pakken we de draad gewoon weer op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...