De verbouwing en de afwerking

En weer tijd voor de geneugten des levens..
Afgelopen weekend was onze eerste weekend thuis na lange tijd. Vrijdag heb ik eerst de boodschappen gehaald voor dat weekend wat gevuld was met veel lamsvlees omdat a. dit op moet en b. de vriezer leeg moet. Dus drie dagen lang vlees, te beginnen met lamskarbonaadjes op vrijdag, lamsgehakt in de moussake op zaterdag en lamsshoarma met frietjes op zondag. Normaal gesproken eten wij niet elke dag vlees, maar nu 'moest' het even.

Alle boodschappen halen voor het weekend op vrijdag vind ik prettig want dan hoef je de zaterdag er niet nog eens tussenuit en dat geeft mij altijd veel rust. Boodschappen doen vind ik niet leuk om te doen met al die chagrijnige en haastige mede-boodschappers. Afgelopen vrijdag zat ik nog een beetje met mijn hoofd in de Antilliaanse wolken, dus dan maakte ik me daar minder druk over. Het gebruikelijke kopje koffie wat we meestal nemen bij Barista als we samen boodschappen doen, ben ik totaal vergeten. Komt wel weer.

Zaterdag eerst een was gedraaid in mijn buiten-wasstation en daarna heeft Jan de hoek in de badkamer waar de nieuwe wasmachine en -droger komen te staan eerst in de voorzeik gezet, en later gewit. Als het goed is komt daar komende week nieuwe apparatuur. De rest van de badkamer komt nog wel. Hij heeft ook alle tegels schoon gemaakt wat nog een rotklus is en waarvoor ik speciaal product had gekocht. Ze zien er nu mooi schoon uit.

In de tijd dat Jan in de badkamer bezig was, ben ik begonnen met het herindelen van (wat er nog over is van) de schuur. De vriezer staat nu in een vrij donker hoekje en dat met mijn steeds slechter wordend gezichtsvermogen (lees: heb een leesbril) is het al een hele opgaaf om met slecht licht in een donker hoekje de etiketten op de stijf ingevroren en dus onherkenbare vleesproducten te lezen. Zelfs met leesbril op valt het haast niet te lezen. Dus komt de nieuwe energiezuinige vrieskist in de hoek onder het raam te staan. Alle rotzooi dus uit de schuur en met de meest mogelijke doordachtheid weer ingeruimd en daarbij alles wat we niet meer nodig hebben weggegooid. Het ziet er nu een stuk beter en toegankelijker uit. Meteen een nieuwe lamp erin gemaakt met een goede verlichting en dan komt later een betegelde vloer om het dan compleet af te maken. 
De oude vriezer is leeg gehaald en staat inmiddels al buiten, in afwachting om meegenomen en gerecycled te worden.

Dan nog even de troep die nog in de tuin staat - een hele stapel isolatiemateriaal - netjes op elkaar gestapeld en de twee kruiwagens van onze meneer De Aannemer aan de kant gezet, en nu maar hopen dat hij deze snel komt ophalen, want zo groot is ons landgoed niet. 

Zondagmorgen in de kille ochtendmist hardgelopen. Dat ging matig: mijn snelheid was nog niet je-van-dat, maar dat komt wel weer en is ook niet zo belangrijk. 's Middags nog even naar de Ikea geweest. Geen goed idee. Niet doen op zondag.... Bovendien waar we voor gingen was toch eigenlijk allemaal brol. Bij de Gamma hebben ze beter spul - accessoires voor de badkamer - maar dat kost dan direct ook wel drie keer zo veel. Bij de Ikea dan toch twee handdoekenrekken gekocht die Jan aan de zijkant van het badkamermeubel heeft geschroefd. Voor de overige accessoires ga ik op mijn gemak rondkijken en proberen daar wat creatief mee om te gaan. Het is allemaal al duur zat.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...