Een vol weekend

Hoera! Het is weer maandag!

Zou ze het menen? Het is überhaupt niet zo'n goed idee om te bloggen op maandagmorgen terwijl ik mijn koffie nog niet eens heb gehad.

En ik heb dan nog wel een lang weekend gehad. Want vrijdag was ik vrij. Ik had vrij genomen omdat ik om half twaalf naar de tandarts moest omdat er een kroon is afgebrokkeld. Daar was niet veel meer van over. Daar moet dus een nieuwe kroon op. Toen dacht ik, waarom niet de hele dag vrij, dan kan ik op mijn gemak boodschappen doen en even gewoon thuis zijn.

O jongens. Heerlijk dat zonnetje! Dáár word ik nu vrolijk(er) van! Ondanks dat-ie laag staat, schijnt-ie heerlijk mijn kamer in. Als je dan thuis bent en de zon schijnt zo door de ramen, zie je pas dat er dringend gezeemd moet worden! Er is nog hier en daar wat (verbouw)stof en -resten die nog niet zijn opgeruimd. Zo af en toe kom ik weer iets tegen - zoals bijvoorbeeld schoenen die al die tijd in een schoenenkast hebben gestaan en nu wit zijn van het stof - maar langzaamaan wordt het allemaal schoon.

Afijn. Vrijdag dus even naar de tandarts - waarvoor ik overigens vandaag voor moet terugkomen - dan even naar de markt, maar ik was al niet meer vrolijk - alsof ik dat al was die dag! (hormonen!) - dus met een volle en vooral zware tas achterop de fiets weer naar huis. Dat fietsen is dan wel weer heerlijk in die koude! Daar fleur ik toch altijd weer van op. Thuis even broodje eten en dan nog even naar een kleiner winkelcentrum, was nog wat kleine dingen vergeten en dan is zo'n dag alweer snel voorbij. Ik had die dag ook de trap eens goed geboend en die zag er alweer een stuk beter uit.

Mijn nieuwe combi...
Zaterdag hebben we eerst gewacht op BobShop.nl met mijn nieuwe wasdroger en -machine en vriezer. Was keurig netjes gebeld wanneer ze bij mij zouden zijn en ze waren met twee en ze namen de oude apparaten mee terug. Hoppa! Weg ermee. De wasmachine hadden ze meteen aangezet op een soort spoelprogramma en 's middags heb ik er mijn eerste was in gedraaid. Het is even wennen aan het geluid wat-ie maakt: bij het centrifugeren lijkt het alsof hij zo kan opstijgen. Beetje turbo-jet herrie. 

De vriezer staat nog onaangesloten in de berging, omdat we nog geen eten hebben om erin te doen. Dat moet allemaal nog komen. Meestal bestellen wij in grote hoeveelheden zoals een half (of heel) biologisch lam, een ree, of een kilo of tien Schotse Hooglander. Wij zijn heel selectief met wát voor vlees wij bestellen en het is dan ineens wel een uitgaaf, maar uiteindelijk zijn we goedkoper uit en weet ik ook precies waar het eten vandaan komt. Hopelijk nog eens een keer dat ons eigen (geschoten) vlees erin komt! Dat zou wat zijn. Aanstaande zaterdag onze eerste jachtles!!! Spannend!!!

Na de HH-apparatuur kwam dan ook nog TNT met een nieuwe HD-tuner voor de Interactieve TV van KPN. Ik had vrijdag op hun facebookpagina gemeld dat ik mijn Motorola tuner wel twee keer per week moest resetten en dat-ie enorm traag was geworden met de nieuwe interface en ik kreeg als antwoord dat ik een nieuwe HD tuner kon krijgen, of ik even met telefoonnummer nog wilde doorgeven. En hoppa, de volgende morgen, keurig op tijd weer, de man met het nieuwe bakkie. Moest wel het oude bakkie mee terug geven. Het enige wat ik nieuw moest kopen wat een kabel voor de aansluiting op onze versterker. En hij deed het direct en is echt een verademing: stukken en stukken sneller. Pluim voor KPN hoor. Ik snap überhaupt al niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met KPN: ik heb nooit problemen met ze. En als ze er al zijn, worden ze altijd keurig opgelost. 

Boekenplanken van Indeo Interieur
Dan alle puin wat nog in de tuin stond beetje op maat gemaakt - het was vooral hout en oude isolatieplaten en wat ferro-materiaal - zodat het in mijn Tuppertrutje 107 past en naar de vuilstort gereden. Het kan maar weg zijn. Alle rotzooi is nu weg. Er staan alleen nog twee kruiwagens van de aannemer. Mogen van mij ook weg, hoor.

En zaterdag heeft Jan de planken in de keuken opgehangen die wij alweer geruime tijd geleden hadden besteld bij Indeo Interieur Eindhoven. Kost wat maar dan heb je ook wel erg mooi afgewerkte planken die nog wel geschilderd moeten worden. Onze keukenmonteur had destijds gezegd dat de planken van Ikea de beste waren, maar dat betwijfel ik ten zeerste! Deze planken zijn tot in de puntjes afgewerkt met een hele stevige stalen ophangconstructie met bouten en een mal bijgeleverd. Toppie!

Zaterdag heb ik dan 's middags een liter of tien erwtensoep gemaakt én ook de reepeper. Jan is naar de kapper geweest, heeft nog wat kleine dingen meegenomen als brood en 's avonds hebben we lekker reepeper gegeten met aardappelkroketjes (helaas geen verse) en stoofperen. 

Zondagmorgen zijn we gaan hardlopen, maar het ging niet echt lekker bij mij. Ik had al hoofdpijn bij het wakker worden en ik voelde mij wat stijf bij mijn linkerschouderblad. Bovendien zijn mijn 'jongens' weer enorm pijnlijk en gespannen en ik had daar last van tijdens het lopen. Het was fris, met een fors windje, maar toch iets meer dan vijf kilometer gelopen op een voor mijn doen nog wat traag tempo (7.14 pace in plaats van gebruikelijk 7). Maar dat is niet zo belangrijk, het gaat erom dat je nog lekker loopt. Ik vind het alleen wat vervelend voor Jan, omdat hij zo enorm zijn tempo moet aanpassen aan dat van mij, maar natuurlijk wel enorm lief.

Zondag natuurlijk heerlijk ontbeten met scrambled eggs (zo lekker!) en dan daarna even naar de Gamma. Wat kleine afwerk dingen gekocht en toch weer meer dan honderd euro kwijt :-( maar dan heb ik zo'n douche ding waar je shampoo en je zeep in kan staan, en we hebben in die enorm handige kast tóch latjes gemonteerd voor de schappen zodat er niets uit kan vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...