Eerste jachtdag als jager

Klein fotoverslag van mijn eerste jachtdag als jager. Niet allemaal even scherp, maar het gaat om het idee. Klik op de foto's om te vergroten.


Daar loop ik, langs het mais in afwachting van het wild wat via de zijkanten denkt te ontsnappen, terwijl de rest van het gezelschap dwars door het maisveld loopt. Overigens niets gezien daar. Zat niets.




Deze Engels Springer deed zijn naam eer aan toen we door een aspergeveld liepen. Hop, hop, hop, hop! Mooi hondje. Was uitgeteld daarna.


Op het punt om het maisveld in te lopen.


Hier sta ik op kop en heb ik een k'nien laten lopen....


Dan nog maar eens een veld pakken. Er zat gewoon niets.


Toch nog één fazanthaan weten te bemachtigen.

Ondanks dat de opbrengst mager was en we niet veel hebben gezien - wat konijnen, fazantenhennen, een koppel patrijzen en een enkele haas - 's Avonds heerlijk mogen meeeten: stamppot en boerenkool met overheerlijke worstjes en op de zelfgemaakte oven gegrilde varkenslapjes. Na zo'n hele dag buiten heb je een berehonger.

Bijzonder leerzaam, gezellig en .... apart, zo'n dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...