Vakantie Bretagne - deel 9

Maandag de 28e december zullen wij no doubt de voorraadkast weer hebben aangevuld aangezien we de dag ervoor alle left overs hebben opgegeten. Dus weer naar de Super-U en onze wagen volgeladen met allemaal lekkere dingen. Driftig op zoek naar normale yoghurt wetende dat ze dat niet kennen hier - in België al niet - toch iets gevonden wat er op lijkt en ook maar direct Fromage Blanc meegenomen: een soort kwark maar dan veul en veul lekkerder.. Kennen wij niet in NL.

Omdat het Franse ontbijt mij een beetje begon tegen te staan, direct ingredienten voor een smoothie gekocht (vandaar de yoghurt) als daar zijn appels, bananen en sinaasappelsap. Ik verlangde er weer naar. Of ik ben met smaak veranderd, of het brood is niet meer wat het geweest is: ik vind het niets. Vult voor geen meter. Zelfs niet met mijn favoriete (kinderkaas) beleg: Kiri.

Een beetje rondgereden en ook een wel heel erg toeristisch streek winkeltje bezocht waar je enkel spullen kunt kopen uit de streek (Bretagne). Niet echt mijn favo winkel maar het is altijd wel leuk daar even te kijken.

De 29e heb ik weer een poging tot hardlopen gedaan. Ik wilde dat persé net vóór zonsopkomst. Jan ging niet; hij had de dag ervoor al gelopen. Dus weer het paadje op vol goede moed, maar het ging voor geen meter, hoewel het zicht dit keer écht grandioos was, zo met hoog water en de opkomende zon. Ik ben zo'n vijf andere hardlopers tegen gekomen en een meneer met een hond waar ik vol tegen aan botste omdat hij net naar de andere kant uitweek dan ik dacht. 'Oh pardon....' Ach ja.

Het mooiste hardlooprondje van de wereld en het ging voor geen meter....







Dus met veel pijn en moeite de 7 kilometer volbracht. Volkomen futloos en geen energie. De dag erop zou wel blijken waarom dit zo was, want toen werd ik wakker met keelpijn. Jan had mij intussen dus aangestoken.

Edoch na de wandeling mijn welverdiende scrambled eggs én mijn smoothie dus het begin van de dag was goed gevuld. 

Zo tegen enen zijn we dan weer naar buiten gegaan. Het was veel te mooi weer om binnen te blijven. Dit keer maar weer dezelfde wandeling: rondje Ile Grande, maar nu tegen de klok in. Heb je toch een andere kijkhoek. Op een gegeven moment neem ik dan mijn grote camera niet meer mee omdat je het 'dan wel hebt gezien' wat natuurlijk onzin is.

Het rondje afgesloten in de plaatselijke crêperie met een glas cider en dat heerlijk buiten in het waterige zonnetje opgedronken. Als je uit de wind zit, is dat prima te doen. Daar heb ik wel een leuk filmpje van gemaakt, dus als je die wilt zien kan op deze LINK klikken (of gewoon op het venster hieronder...)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...