Vakantie Bretagne - deel 8

Zondag hebben we weer een lekkere wandeling gedaan. Daarvoor eerst met de auto naar Trégastel. De wandeling begon bij het aquarium, wat overigens gesloten was. Als het open was geweest had ik er wel even willen kijken. Vissen zien achter glas in plaats van vanachter je duikbril. De zin om te duiken hier was overigens erg groot: het water ziet er helder uit en overal van die rotsige inhammen. Maar de stroming is hier erg sterk, dus duiken kan dan enkel bij dood tij (vloed).

Vandaag een mooie dag met een wat wazig zonnetje wat veel mensen op de been brengt. We waren dan ook niet de enige, maar van echte drukte kan je niet spreken. Er waren mensen, en daar is alles mee gezegd.

Trégastel is een klein plaatsje aan de kust wat het waarschijnlijk vooral moet hebben van de zomertoeristen. Aan het strand staan hokjes, waarschijnlijk strandhuisjes die in de zomer verhuurd zullen zijn aan toeristen. Beetje het idee van de Vlaamse kust, enkel deze waren 'ingebouwd' en blijven het jaar door staan. Het is ook niet zo storend: je kunt de zee gewoon zien omdat er over deze hokjes een voetpad loopt. 

Het was eb aan het worden wat natuurlijk weer voor mooie taferelen zorgt.


Nog een kleine witte reiger gezien.




Fraaie, surrealistische landschapjes door het wegvloeiende zeewater.





De Super-U was gesloten toen wij daar aankwamen (alleen zondagmorgen geopend, dus niet 's middags) en thuis heb ik dan maar een heerlijke maaltijd gemaakt van restjes uit de koelkast: geschrapte aardappel met ui en spek en tomaat en eieren. Een soort tortilla. Wat overigens bijzonder lekker smaakte!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...