Weekend Oostende

Afgelopen weekend waren we weer eens in Oostende. 










Dat was alweer een poos geleden dat we er waren. Nu mijn mannetje met zijn opleiding bezig is in Den Helder, én onze afgelopen weekenden tamelijk vol zaten, komen we er niet meer zo heel vaak. Natuurlijk wel even genieten van de Oostendse lekkernij: de garnaalkroket.



Toevallig deze zaterdag zou het dochtertje van een nichtje worden gedoopt. Daar konden we dan mooi bij zijn. Even langs een collega om een flitser te vragen voor mijn camera, maar hij kwam met een heel ander idee: de Leica-Q. Thuis eerst even oefenen natuurlijk.





Wat een prachtige camera! Als ik er al niet drie camera's had, zou ik deze nog overwegen.

Zaterdagmorgen heerlijk hardgelopen langs de vloedlijn van het strand van Oostende. Het was prachtig weer, geen wind en het zand lekker hard. 



's Middags dan naar de kerk voor de doop van het kleine meisje. 







Ik ben geen kerkganger (au contraire) maar fotograferen vind ik wel leuk. Zondag op tijd weg. Eerst even wat boodschappen bij Achiel en dan naar Koewacht. We gaan lekker lunchen bij Het Vlasbloemeken. 




Met een volle buik weer verder naar het noorden. We waren pas om half zeven weer thuis. Alle rotzooi opruimen, op 't gemak thee gedronken, deel twee van Eigen Kweek gekeken. Mannetje weer door naar Den Helder en ik naar bed.

Nog een paar sfeerbeelden:





Alle foto's op deze pagina zijn gemaakt met de Leica-Q (behalve die van het hardlopen op het strand). Klik op de foto's voor een vergroting.

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk een blog te vinden met mooie foto' s! Ik ben nog maar net, zo ' n 2 weken geleden begonnen met een goed camera dus nog lekker lerende en zoekende :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg gewoon spontaan zin om weer eens naar het strand te gaan! Dat mis ik hier in het hoge noorden van Nederland echt wel maar goed, hopelijk komt de lente er nu echt aan zodat we straks weer een keertje naar een waddeneiland kunnen gaan. In Oostende zijn we in het verleden ook vaak genoeg geweest, even snel altijd, omdat we dan meestal in Brugge zaten...

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...