Bloemen, bakkers en gevels

Vanmorgen zat mijn auto vol met bloemen.




Niet weg te krabben, dus dan maar dat blauwe spul er overheen gespoten. Vanmorgen maar weer een smoothie gemaakt in de kleine blender. Ik heb een nieuwe glazen kan besteld en deze is vandaag afgeleverd. Gisterenmorgen ben ik maar even langs de bakker gereden waar ze de lekkerste mueslibolletjes hebben van de polder. Ook wel weer eens lekker: drie heerlijke mueslibollen vol met hazelnoten en een koffie verkeerd als ontbijt. In Oostende zit de lekkerste bakker vlakbij Jan: Fijnbakkerij Debusschere, waar ze overheerlijke taartjes hebben, maar ook heerlijke pistoletjes - en dat zijn niet dezelfde broodjes als het equivalent hier in Nederland. In het centrum zit een bakker waar je artisanaal brood op gewicht koopt - Bakkerij DeCock. Zálig! En super aardige mensen!


Bakkerij DeCock



De steigers rondom mijn huis zijn inmiddels weg. Bij de buren staan ze nog, daar zijn ze nog niet klaar. Bij mij ook nog niet helemaal: de onderste rijen moeten nog gevoegd worden. Maar mijn huis ziet er als nieuw uit. Echt heel mooi! Nog even wachten dus met de tuin, want er moet ook nog geïmpregneerd worden en ik weet niet precies hoe en wanneer ze dat gaan doen. Kan alles wel terug gaan zetten, maar dan staat het misschien in de weg.




De foto's van de doop heb ik gisteren bewerkt en ze zijn erg mooi geworden. Helaas heb ik de Leica Q weer moeten inleveren.... Ik moet me nu 'behelpen' met mijn oude Canon 30D met Tamron 16-300mm. Ook niet verkeerd, maar verschil in kwaliteit moet er zijn, en is ook te zien. Vind met name onderstaande foto erg mooi omdat je op deze foto kunt zien wat de kwaliteit is van de beeldsensor van de Leica. Zelfs met tamelijk fel licht van het raam, zit er enorm veel tekening en contrast in de mensen in de kerk.



Ik fotografeer altijd als het even kan in RAW - bij Leica heet dat DNG - omdat ik wil nabewerken. Kost altijd wel veel tijd (en pijn in mijn pols), maar je kunt nog zoveel dan. Lekker spelen met je foto's. Het nabewerken doe ik in Photoshop Elements. Een ietwat uitgekledere versie van Photoshop. Betaalbaar en begrijpelijk. Hier zweren ze op Lightroom. Maar ja, dat zijn dan ook de nurds...

Het wordt nu ook zo zoetjes aan tijd onze onderwaterfotografeerset (3x woordwaarde...) weer onder het stof vandaan te halen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...