Binge-Watching

Als je hele dag werkt, gebeurt er op een dag niet zo veel. 's Avonds ben ik over het algemeen blij dat ik weer thuis ben en doe ik ook niet zoveel meer als de gewone dagelijkse dingen als was opvouwen en gisteren dan mijn restje moussaka opwarmen. Nu de dagen lengen ben ik wel wat actiever dan anders - even met mijn Duster Swiffer onder de meubeltjes door waar mijn nieuwe stofzuiger niet bij kan :-P - maar zo lang het nog geen buiten-zit weer is, zit ik 's avonds toch vooral binnen TV te kijken.

Gisteren heb ik praktisch de hele avond True Detectives zitten kijken: de laatste aflevering van seizoen 1 en de eerste van seizoen 2. Vooral het eerste seizoen vond ik magistraal: dat hele sfeertje, die muziek, geweldige acteurs. Ik zou zo een hele zondag kunnen besteden aan binge-watching: gewoon een paar afleveringen achter elkaar kijken. Heerlijk vind ik dat. Zeker als je - zoals ik - doordeweeks alleen thuis bent, geef ik me daar snel en graag aan over.

Zo heb ik ook The Knick gekeken. In korte tijd de twee seizoenen achter elkaar gezien. Je blijft dan lekker in het verhaal en hoeft niet steeds te denken: hoe zat het ook weer...?

In het weekend kijken we naar Follow The Money (Bedrag). Een Deense politieserie op Canvas. Op zaterdagavond worden er twee afleveringen achter elkaar uitgezonden. En iedere keer moet je denken van: eh ja, oh ja, vorige keer toen eh... jajaja...moet weer effe inkomen, hoor..

Ik zou best zonder TV willen leven en als ik op vakantie ben, mis ik dat ding helemaal niet. Dan kan ik me er wel toe aanzetten om te lezen. Maar thuis... Zodra ik ga eten gaat dat ding aan eigenlijk. Komt misschien ook omdat ik alleen thuis ben en dan graag iets bewegends in huis wil hebben. Zeker als je met je bord eten aan tafel zit, zo van: eet smakelijk schat, ja dank je schat. En dan een beetje voor je uit moet gaan zitten staren. Dan heb ik liever de TV aan. 

Mijn TV-avond-schema is ongeveer zo: zes uur NOS journaal, gevolgd door Eén Vandaag, dan naar NPO2 voor Binnenstebuiten. En om half acht nog even RTL Nieuws op RTL4. Dan schakel ik vaak over op HBO om een serie te kijken of ik ga zitten lezen met de TV aan.

Vanwege mijn werk kan ik gewoon niet zonder TV of radio. Je moet midden in het nieuws staan. Ik zou zelfs wat meer moeten luisteren naar Radio 1 bijvoorbeeld, maar overdag kan je niet én je aandacht bij je werk houden, én actualiteiten op de radio luisteren. Dus heb ik overdag NPO Radio 2 aan. Nu haal ik ook veel nieuwsfeiten uit de krant die wij dagelijks op kantoor ontvangen. Dat samen met twee - soms drie - journaals op een avond, dan ben ik aardig bij hoop ik.

Hieronder nog even wat sfeerbeelden uit mijn tuin....


Blauw druifje

Mos bij mijn vijver

Stekelbes (kruisbes)

Viooltjes

1 opmerking:

  1. Ik kijk heel weinig tv en zo min mogelijk nieuws want daar word ik niet zo vrolijk van. En of je nu wilt of niet, je krijgt het toch wel mee allemaal via radio of kranten.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...