Theater en Oosthuizen

Afgelopen vrijdag zijn wij naar theater geweest. Wij gaan gemiddeld zo één keer in de twee jaar naar theater :-) We zijn dus geen theaterbeesten. En iedere keer als we dan in theater zijn, zeggen we tegen elkaar: we moeten eens wat vaker gaan.

Ja.


Koffie vóór de voostelling

't Is wel super druk...

Trap naar boven - Leidse Schouwburg

We waren daar voor het gezelschap Kommil Foo, een Vlaams cabaretduo. We zijn daar al drie keer naar toe geweest. Ik heb echt onwijs zitten lachen dit keer. Het is - vind ik - wel een ander soort humor dan die ongenuanceerde kwetsende humor van de gemiddelde Nederlandse cabaretier, waar ik ook hartelijk om moet lachen (behalve Youp. Die vind ik geen reet aan).

Afijn. Zaterdag zijn wij naar Oosthuizen gereden. De plaatselijk slager - Waterlant's Weelde - waar wij altijd regelmatig vlees halen had er een open dag en ik was wel nieuwsgierig. Vooral het uitbenen van een lam vonden wij wel interessant om te zien (en zoals altijd: klik op de foto voor een vergroting).




Het lam, nog heel

Het lam - in stukken





Ja, wij rijden 45km om bij deze slager heerlijk en eerlijk vlees te halen! Zaterdag hier ook 5kg van weggehaald - lamsvlees natuurlijk. Hij was toch bezig. Hier halen wij ons lams en varkensvlees. En voor ons rundvlees - Schotse Hooglanders - rijden we zelfs nóg verder: naar Kraggenburg. Maar we kopen wel 10 of 20kg in één keer en meestal combineren wij dat met een bezoekje aan m'n moeder en/of de schietbaan.

Via een toeristische route - via de Zuiderzeedijk en Edam - terug naar huis. Het was baggerweer en superkoud, dus erg veel zin om uit te stappen of rond te lopen hadden we niet. Super Hollands landschap natuurlijk, heel vlak vol slootjes en weilandjes, en héél veel fazanten(hanen) gezien!


Lammetjes - nog levend...
Prachtig huis in Oosthuizen


Stelling van Amsterdam - let op de fazant!

Deze kleine eendjes hadden geluk!


Oosthuizen
Leuk uithangbord
Typische Zaanse huizen

Hollandse landschap

Sluis bij Edam - baggerweer!

Sluis Edam

Onderweg véél bussen vol met toeristen die van het corso kwamen en dan meteen Edam, Volendam en Monnikendam even meenemen. Jammer dat het zulk slecht weer was!

Omdat ik nog niet ga hardlopen vanwege mijn blessure, afgelopen zondag wederom geen roerei, maar gewoon (zelfgebakken) brood met kaas en koffie verkeerd (met heerlijke volle rauwe melk van de boer). Jan heeft zijn auto leeg geruimd en alles opnieuw ingeruimd, want hij had alles mee uit Den Helder en moet nu weer naar België. Vanmorgen vroeg - om 05.00u - is hij richting Brugge gereden waar hij vandaag moest zijn. Vanavond is hij dan weer in zijn eigen huisje. Ja. Zo gaat dat.

Maar gisteren dus nadat hij zijn spullen in orde had gemaakt, ook de regenpijp in orde gemaakt want die hing nog los te bengelen na de gevelreiniging. De oude ton er maar weer onder gezet, hoewel die zo lek is als een mandje, maar het staat wel leuk.

Tussen de buien door nog even wat fotootjes gemaakt.







Als de zon scheen was-ie best aangenaam. Gelukkig is het vandaag niet gisteren, want het regent hier nu aan één stuk door... Jak...

1 opmerking:

  1. Heerlijk het theater. Wij gaan minstens een keer of zes per jaar. Maar Kommil Foo, dat heb ik nog nooit gezien. Mooie foto's heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...