Rommellaatjes

Sinds ik mij wat actiever begeef in de wereld die BLOGGEN heet, lees ik veel over allerlei onderwerpen. Het één spreekt mij meer aan dan de ander, zoals gebruikelijk natuurlijk. Dat is nu eenmaal zo en dat verander je niet. 

Veel blogs gaan over minimaliseren. Ook zo'n trend waar ik niks mee heb want dat is voor mij geen trend maar een way of life. Dat heeft echter te maken met het feit dat ik klein behuisd ben en al niet erg veel geef om spullen. Al zeker niet om meubilair. Ik kan mijn meubilair dan ook moeiteloos benoemen:

  • mijn bank, daar doe ik al 25 jaar mee. Ooit gekocht bij De Bijenkorf.
  • de leren stoel is tweedehands, overgekocht van vrienden.
  • de eettafel is nieuw, in Haarlem gekocht. Zit een klein foutje in.
  • De eettafel stoeltjes zijn nieuw van Rivièra Maison, want die ik had (en nog heb) zitten echt niet lekker meer.
  • De linnenkast die in de kamer staat heb ik ook al zo'n 30 jaar. Ooit voor een prikkie gekocht van buren die helemaal waus waren van grenen, hoewel dit geen grenen kast is.
  • de 'salon'tafel is een in elkaar geflansde tafel die ik ook zo'n 30 jaar heb en zelf heb geschilderd met latex en dat er weer afgewreven heb.
  • kast onder de TV is van Ikea en die staat wat in de weg, maar ik weet niet waar ik anders mijn geluidsinstallatie kwijt moet.
  • een kastje in de hal voor mutsen, sjaals, schoenen. Van Ikea.
  • een bankje naast de keuken voor zomaar.

Woonkamer

Dat is al het meubilair wat ik beneden heb. Boven heb ik niet veel meer:
  • een tweepersoonsbed van Ikea wat al een jaar of tien oud is en waar ik eigenlijk een nieuwe voor wil hebben. Dit is zo'n boxspring en ik vind 'm wat aan de zachte kant.
  • een oude grenen commode met marmeren blad. Ah ja, daar zit wel rotzooi in. En mijn oude fotoboeken.
  • een kledingkast uit het jaar nul, ooit gekocht bij Morres in Hulst. Ik denk al zo'n 40 jaar oud. Doet 't nog steeds.
  • Een dekenkist, gemaakt van een oude legerkist voor mijn dekbedden.

Slaapkamer - dat stoeltje is inmiddels overleden

Dat is het meubilair in mijn slaapkamer. In de badkamer heb ik dan nog twee meubels:
  • wastafelmeubel van steigerhout met twee lades
  • Ikea meubel voor onderbroeken, bh's en andere meuk.
In mijn slaapkamer heb ik dus een oude grenen commode met van die laatjes (2) en twee van die openslaande deurtjes. Dit kastje staat hopeloos in de weg, maar ik kan er geen kant mee op. Weg doen wil ik 'm niet, want ik kan er toch wel een hoop ik kwijt (voornamelijk mijn fotoboeken nu) en die twee laatjes zijn van die heerlijke rommellaatjes. Wie heeft er nou niet één of twee van die laatjes waar je allemaal van die kleine bende in gooit?

En toch zijn die rommellaatjes redelijk gestructureerd bij mij, want in de ene la zitten de batterijen in alle vormen en maten en in die andere..... eh....en nog wat. Ja ben dat even kwijt. 

De commode (die nu in de
slaapkamer staat)

Ik heb er beneden in die linnenkast trouwens ook eentje. Daar bewaar ik dan mijn wierook en mijn allereerste mobiele telefoon van Nokia ligt daar ook in. En verder, ja, rommel. Een schetsboek, kleurpotloden, CD's met foto's.

Hoog tijd dat ik er eens doorheen ga.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...