Pokemon en PT

Gisterenmiddag ben ik voor het eerst geconfronteerd met de Pokemon Go rage. Ik had een afspraak in het bospark, dus ik eerst naar huis, me daar omgekleed, fiets gepakt en naar de afgesproken plek. Kom ik daar, wat een drukte! Mooi weer natuurlijk dus alle 'strandjes' vol met schaars geklede mensen. En dat niet alleen: op een soort kruispunt in dat park hoopjes mensen met hun telefoon. Eerst wist ik niet wat ze daar deden, maar langzaam drong het tot me door: Pokemon! 

Druk! Getuige de vele fietsen

De Pokemon jagers vormen kleine groepjes die dan naarstig op zoek zijn naar een figuurtje. Ik heb het zelf (nog) niet gedownload, dus ik ben (nog) niet op de hoogte van hoe die beestjes heten en hoe het dan werkt. Ik liep wat heen en weer want we hadden naar mijn beste weten buiten afgesproken, maar toen het afgesproken tijdstip voorbij was en ik nog niemand had gezien, werd ik wat onrustig. Maar ik durfde mijn telefoon niet te pakken omdat ik dan ook zou worden aangezien voor zo'n Pokemon jager! Haha. Wat een hilariteit! 

Op een gegeven moment kwam er iemand op een skateboard van links inrijden op zo'n groepje jagers. 'Pokemon?' was het enige wat hij zei. Er werd driftig geknikt. 'Daar verderop 1 kilometer van hier zit een ...' en toen noemde hij de naam van zo'n figuurtje. Hij skate weg en het groepje ging haastig die kant op. Te voet, met de fiets, op de scooter. Gewoon zo suf! En zo geestig tegelijk.

Blijkt dat er op You Tube aardig wat van die filmpjes te vinden zijn van hordes mensen die zo'n figuurtje en masse vangen, waarbij zelfs het doorgaande verkeer wordt belemmerd. Ik vind het wel grappig. Die gasten komen nu tenminste buiten! Geweldig toch?

Beetje rondlopen....

Ik had overigens een afspraak met een Personal Trainer, een PT. Ik loop al vanaf april niet meer vanwege diverse blessures en ik merk dat ik vreselijk onrustig wordt (en daardoor erg depressief). In een opwelling had ik een mail gestuurd naar zo'n vogel die ik op woensdagmiddag altijd bezig zie. Ik ken hem van gezicht: waarschijnlijk nog uit de tijd dat ik sportscholen bezocht. Afijn, de afspraak verliep niet helemaal goed. Ik had IN het etablissement moeten zijn en niet erbuiten. Dus om half vier ben ik weer op de fiets gestapt, eindje wezen fietsen dan maar. Toen ging mijn telefoon. 'Ik zit binnen!'. Oh. Zeg dat dan. Dus ik weer terug en een gesprek gehad.

Onweerswolken in aantocht.

Plesmanhoek. Erg leuk daar.

Nou ja, een één op één training is wel een beetje boel duur. Dat doen we dus maar niet. Later kwam hij met een ander voorstel om eerst één op één te beginnen en dan naarmate er meer mensen zijn met dezelfde wensen (de fabeltjeskrant, de fabeltjeskrant, de faaaaabeltjeskraaaaaant....sorry...) zou dat dan een klein select groepje worden. En dat voor 'slechts' 25 euro per week. Nog veel geld. Per slot van rekening zit ik nog met een dak wat vervangen moet worden.

Maar ja, wat had ik anders verwacht? stel ik mijzelf deze voor de hand liggende vraag. Zal wel in een erg naïeve bui zijn geweest om te denken dat ik voor bijvoorbeeld 25 euro per maand een PT kreeg! Zo werkt dat niet natuurlijk. 

Nu zit er nog een andere club in dat park: Physiq. En ik moet zeggen dat dat ook wel goed eruit ziet. En zij hebben groepslessen en de kosten zijn heel schappelijk. Zou betekenen dat ik dan 3x per week sport. Nou. Eens even over nadenken...

1 opmerking:

  1. Ik begrijp het toch niet echt, die pokemon-rage. Geloof ook niet dat er hier in het dorp te vinden zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...