Van koelkasten en jakkie-saus

Mijn ketel is weer gerepareerd en kan weer een paar jaartjes mee. Ik wacht met angst en beven de rekening af. Hij lekt in ieder geval niet meer.

De onderkant van de ketel met lekbakken
eronder.

Gisteren toch best even een lekker daggie, zo thuis. De scholen zijn weer begonnen dus om half vier was het weer chaos in de straat. Ik maak normaal gesproken enkel de chaos 's morgens mee. Het is onvoorstelbaar hoeveel verkeer er de wijk in komt om de kids weg te brengen. Zo'n eerste dag kan ik me nog wel voorstellen - mijn moeder ging vroeger ook de eerste dag mee, op de fiets - maar de rest van het jaar kan zo'n kind best alleen, zeker als je weet dat je er veilig kunt komen met overal fietspaden gescheiden van het verkeer.

Maar nee, dat lijkt niet meer te kunnen tegenwoordig, dus we proppen allemaal de wijk in. 

Ik wil nog even mijn lijstje afwerken van de #30DaysChallenge, en vandaag is het nr. 23, de inhoud van mijn koelkast. Zie de foto's hieronder.

De inhoud van de deur

De rest...

Zo netjes als het er bij de bedenkster van deze Challenge is, zo ziet het er bij mij niet uit hoor. Ik heb dan ook niets in scene gezet voor deze foto's. Dus what you see is what you get.

Ik heb een Bosch koelkast met bovenin het koelgedeelte en daaronder drie vrieslades. Daar heb ik geen foto van, want dat wordt niet gevraagd....

Tja, wat kan ik erover vertellen.... Ik heb altijd heel veel potjes in mijn koelkast. Deze foto is ook nog eens genomen vóórdat ik boodschappen ging doen en dan is de onderkant nog vrij leeg. Nu met het warme weer bewaar ik vrijwel alles in de koelkast: appels, uien, aardappelen, zelfs bananen. Het is een ramp om met dit warme weer fruit op je fruitschaal te bewaren. Komen alleen maar van die vieze vliegjes op/van af.

Als jullie precies willen weten wat er in zit, dan vraag je het maar, dan loop ik het langs.

Dus ná de boodschappen gisterenmiddag zat-ie meteen een stuk voller. Liet nog wel een fles Teringjakkie saus vallen (Teriyaki) dus na vijf keer dweilen plakt de vloer nog. Kon er ook nog wel bij. Maar omdat ik vanaf donderdag ben gestopt met mijn 'hormoontherapie' (bij overgangsklachten) en ook onder veel dingen een imaginaire streep heb gezet, maakte ik mij niet druk over dit ongelukje.



Had ik tenminste een goede reden om mezelf even te verwennen met een passievrucht gebakje en een bakkie pleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...