Haarlemmermeer Run 5 km

Ik heb vandaag mijn eerste wedstrijd in lange tijd gelopen. Weliswaar 'maar' 5 kilometer, maar toch. Waar ik normaal een pace heb van 7 km/u, had ik nu een gemiddelde snelheid van 06:32. Dat is dus ruim een halve minuut per kilometer sneller. En de laatste keer dat ik liep was het zelfs 07:20, dus als je die tijd als uitgangspunt neem, liep ik bijna een minuut rapper. En ik was negende (!) .... van de twaalf.

Mijn collega waar ik mee liep was twee minuten langzamer, maar zij had dan ook al een hele tijd niet meer gelopen. 


Vóór de start, nog fris en fruitig.....

Maar .... ik zie dat de winnares in de 55+ klasse een tijd van 25 minuten liep, dus heb nog wel wat te doen wil ik die de volgende keer kunnen verslaan.

De start was dit keer bij het honkbalstadion. Normaal was het in het centrum en nu dus een nieuwe locatie en een nieuw parcours. Waar het normaal door de 'stad' was, was het nu in de 'natuur'. Ik ben er met de fiets heen gereden wat mij ook 20 minuten heeft gekost want het was fors wind tegen. En terug dan natuurlijk ook nog, maar daar heb ik denk ik 15 minuten over gedaan (wind mee en fris). 

Het lopen ging eigenlijk best goed. Geen enkele keer last van mijn blessure. Ik had mijn enkel wel ingetapet maar nu ook erna geen last. Dat is mooi. Wel zit ik met een brok chocola in mijn mond - en een kop thee - want ik heb natuurlijk mega honger, ook al is het nu ruim vier uur geleden dat ik ben gefinisht. Maar op een bord Brinta kan je ook niet leven natuurlijk.


Even bijkomen op de bank...


Ik had het wel koud nadat ik gefinisht was en moest wel rap mijn jasje gaan halen wat ik op de fiets had achtergelaten. Dan is het wel handig als er iemand zou zijn die je direct een jasje om kan hangen, want nu loop ik de hele dag te niezen. Ik snap nooit waar dat vandaan komt, maar als ik na het lopen niet snel genoeg een jas aan doe, loop ik de hele dag te niezen. Zeker als het waait en ik daardoor te snel afkoel.


HATSJOE!!!

Maar genoeg gesport vandaag. Natuurlijk de rest van de dag bar weinig gedaan. Hoeft ook niet, toch? De heg moet nog gesnoeid worden, maar het waait te hard en dan vliegen alle blaadjes overal heen. Misschien een leuk klusje volgend weekend als Jan weer terug is...

En hieronder nog wat foto's die ik had genomen op donderdagavond op weg naar de yoga. Dat is het voordeel als je met de fiets gaat. Dan zie je tenminste nog wat.








Gisterenavond dus een heerlijke ovenschotel gemaakt. Super simpel en heel smakelijk. Je mietert gewoon een hele kip (een goede!) in stukken gehakt in een braadslee met zoete en gewonen aardappels, stukken zoete en gewone paprika, Pastinaak, wat grof gesneden rode uit en hele tenen knoflook. Je zou er ook nog pompoen bij kunnen doen.

Je brengt het op smaak met flink wat olijfolie, zout en wat kruiden naar smaak bijvoorbeeld Herbes de Provence, maar exotische kruiden zijn ook lekker. Flink kruiden anders proef je het niet en je zet het in de oven op 200 gr. Ik heb het er wel bijna twee uur in gehad. Het moet goed gaar zijn, vind ik. Als je de ovenschotel bedekt met aluminiumfolie, is anderhalf uur wel voldoende. Overigens zou je dit ook heel goed in een tajine kunnen klaarmaken.




Smikkelen en smullen maar. Vanavond weer!

2 opmerkingen:

  1. Die 5 km heb je hem toch maar mooi gefikst!
    Ik ben dol op gerechten uit de tajine, maak ze vaak.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, dit is zo'n simpel gerecht en nog lekker ook! De tajine zetten wij vaak op de Cob (een soort BBQ). Past precies.

      Verwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...