SWOT

Gisterenmiddag weer een heerlijk rondje hardgelopen, weer interval dit keer: 2 minuten tempo en één minuut langzaam en dat iets meer dan 6 km (45 minuten). Wel weer wat last van mijn enkel, maar ik heb geen napijn dus ik loop er maar gewoon mee door en zien wel of dat een goed plan is of niet. Feit is dat ik het hardlopen nodig heb. Ook een soort mindfulness denk ik.



Ik zit nog steeds tegen de aanschaf van een Garmin aan te hikken. 299 euro vind ik toch wel erg veel geld voor iets waar ik nu geen cent voor betaal via Runkeeper. Ik moet er nu wel mijn telefoon voor meenemen, maar die neem je toch wel mee als je gaat hardlopen voor you-never-know. En voor de foto's onderweg. Er zit dan wel een hartslagmeter op, waar ik nu niets mee doe, met dat hart dan - behalve af en toe op mijn App Withings mijn hartslag meten - en is accurater natuurlijk met meer grafiekjes en gedoetjes. Dat weet ik want Jan heeft een Garmin. Maar ja, effe driehonderd euro! Mucho dinero mi amigo!

Morgen gaan wij twee huizen bekijken: één in Maldegem en één in Sint Laureins. Jan heeft het helemaal voorbereid en zelfs een SWOT-analyse gemaakt voor alle woningen die wij gaan bekijken. 

SWOT is een marketing term en betekent Strenght Weakness Opportunities Threat. Letterlijk: kracht, zwakte, kansen, bedreigingen (oftewel: wat is positief, wat is negatief, wat zijn de mogelijkheden, wat zou kunnen gebeuren).
Op zich een hele goede manier om zaken op elkaar af te wegen, niet alleen tastbare zaken.

Dat is over het algemeen wel een benadering vanuit het hoofd, maar in feite zou je de benadering vanuit het hart hier ook heel goed in kwijt kunnen. Met een woning moet je een klik hebben, het moet goed voelen. Tenminste ik toch. Ik ga het niet gooien op geesten of aardkrachten, maar soms voelt een woning niet goed. Dat kan je wel eens hebben in een vakantiewoning bijvoorbeeld. Of als je terugdenkt aan een bepaalde plek waar je je tent hebt opgeslagen of waar je liep. Dan kan je zo'n benauwend gevoel krijgen of juist een heel zonnig. 

Maar hoofd en hart moet in balans zijn want de één kan een loopje nemen met de ander, dus moet je je nooit door één aspect laten leiden. Het is altijd een afweging. En soms niet: dan doe je iets impulsief en dat hoeft helemaal niet slecht te zijn. Als je dat maar niet te vaak doet.

En fotograferen doe je met je hart. En ... met een beetje verstand van zaken (sluitertijd, diafragma....)






3 opmerkingen:

  1. Het nodig hebben van het lopen, dat herken ik ;) Je hoofd eens leegmaken...
    Sint Laureins godbetert! Dat is op 5 minuutjes van mijn geboortedorp (en waar ik 27 jaar gewoond heb, met enige tussenpauzes)! Het is daar zaaaaaalig! Echt een mooi, rustig dorp in de polders. Volgens mij ga je je daar geweldig voelen! ;)
    Als het huis je een goed gevoel geeft natuurlijk. Het heeft het of het heeft het niet. Punt. En zeker dat gevoel moet je volgen ;)
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het zien. Het is al fijn om van iemand te horen dat het daar goed is. Ik hou van rust en ben daar inderdaad naar op zoek. Als ik advies wil wend ik mij zeker tot jou! Top!

      Verwijderen
  2. Mijn huis voelde ook goed, de plek, de ruimtes en de buren blijken perfect.
    Alleen moet er nog heeeeeel veeeeeel aan gedaan worden.

    Veel success morgen, als het goed is is het goed, ook al is het het eerste huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...