Ode aan de grog

Maandag begon het: keelpijn en dan is meestal de rest wel te voorspellen, dan word je óf ziek óf verkouden. Ik had geen zin in wat dan ook als je al een keuze zou hebben, dus heb ik maandagavond al direct een grog gemaakt. Dat heb ik dinsdag- en woensdagavond ook gedaan - in bed opdrinken - en zie: het heeft geholpen. 

Dus ode aan de grog.

Beetje zonde om díe whisky in je grog te doen....

Het enige wat ik nu ben ik ontzettend moe.

Maar dat kan ook komen doordat je hele dagen binnen zit, dat is zo donker is en zo giga druk en rommelig. Het is op kantoor een komen en gaan van mensen. Opvallend veel die lekkers komen brengen, dus je kunt je iedere dag volstoppen met zoetigheid en alcohol. 

Van die hyper collega's die de hele dag met stemverheffing moeten rondlopen blijkbaar en het werk wat gewoon doorgaat, zelfs enorm druk en ondanks dat dat niet direct mijn werk betreft, voel je toch die spanning.

Daarnaast moet ik zelf ook wel allerlei zaken afhandelen, in de gaten houden, regelen, doen [zucht]..... ik ben het een beetje zat. Nog één dag en dan kan ik tenminste zaterdag alvast beginnen met uitslapen. Wat een crime bij mij iedere morgen...

Dan zaterdag nog een beetje free-wheelen, zondag eten voorbereiden voor maandag, maandag nog even een boel drukte en dan wordt het wat rustiger, in de zin van: geen bijzondere afspraken of things to do.

Gisteren de tweede woensdag dat ik niet ben wezen hardlopen. Geen tijd. Ik 'moest' lunchen met de baas, wat op zich geen straf is, maar dan lopen je eigen plannen niet volgens plan, dus niet gelopen. En ook dat voel ik. Het is weliswaar een lichamelijke INspanning maar een mentale ONTspanning. En dat mis je toch. 

Nog heel even geduld weer: hardlopen is voor zaterdagmorgen heb ik me nu voorgenomen. Voor nu nog even volhouden...

Mijn huis is ook weer in kerststemming....

Oh nee, dat is de haard bij Breakers (Noordwijk)....

Glaasjes

Even blokje om....

Mijn voordeur in kerstsfeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...