Bouwperikelen - the sequel

Zal ik beginnen om te zeggen dat ik vandaag niet mijn meest productieve dag heb? Ik heb hoofdpijn met zo om de minuut een stevige pijnscheut naar links boven mijn oor. Geen idee wat dat is. Had ik vroeger trouwens wel vaker. Volgens mij is dat een soort zenuwpijn.

Dat ik hoofdpijn heb is niet zo verwonderlijk: ik slaap al meer dan een week slecht. Overgang. Heb weer last van opvliegers en mijn benen zijn ook bijzonder onrustig. Die willen eruit. Op pad. De natuur in. Nee, nu niet. Slapen!

Daarnaast heb ik het gevoel - en is het ook zo - dat ik de afgelopen weken behoorlijk word geleefd. Sinds begin december nauwelijks thuis geweest en dat breekt altijd op bij mij. Zit nu al te denken over een mogelijke 'break' om even lucht te scheppen, maar ik weet echt niet wanneer en waar naar toe. We hebben natuurlijk ook onze woningperikelen en afgelopen gisteren heeft mijn wederhelft een gesprek gehad met de bouwpromotor waar hij niet onverdeeld happy mee was omdat hij niet concreet is. 

Dat is verdorie niemand in dat Belgiëland tot nu toe! 'Ja, dat gaat wel wat extra kosten...' is het enige wat ze zeggen, maar er wordt niet gezegd hóeveel!! 'Wees dan concreet, man!' zegt mijn vent tegen hem. 
'Ik zie dat je een inloopdouche wilt. Ik sta daar niet zo achter...' Ja, maar waarom dan niet?
Als ik de woorden moet geloven van mijn held, weet hij meer dan de bouwpromotor en had die laatste ook weer niets voorbereid terwijl wij hem ruim een week van tevoren hadden gemaild waar we het over wilden hebben.
'Ja, ik kreeg de bijlage niet geopend....' Zeg dat dan! Mail dat dan, bel dan!

Grijze haren, hoofdbrekens. En dan nog het bericht dat de oplevering waarschijnlijk pas in september zal zijn terwijl de makelaar had gezegd in ieder geval vóór de zomervakantie. Aan communicatie onderling scheelt ook het één en ander. Maar die makelaar was een gladde, en hij heeft wel meer gezegd wat achteraf niet waar was of werd veranderd. We ontvingen ook twee besteklijsten (ben effe de naam kwijt hoe dat officieel heet, zeg maar de opgave waarin staat wat bij de bouwprijs is inbegrepen) die onderling verschilden op kleine edoch belangrijke puntjes en het is dan wel zaak dat je weet welke lijst er bepalend is. 

Gelukkig is mijn wederhelft punctueel én militair, dus dat komt wel goed. Kost hem ook wel een hoop energie en tijd, maar ik heb toch weinig twijfels dat hij het niet goed opvolgt. Het leeuwendeel komt op zijn bord terecht. Je kunt ook niet met twee afzonderlijk van elkaar gaan communiceren, dus eentje moet dat op zich nemen en dan het liefst iemand natuurlijk die de 'taal' spreekt. Er kan aardig wat miscommunicatie ontstaan tussen Vlaamse en Nederlandse afspraken dus dat wil je vermijden.

Ik zei nog tegen Jan, waarom word jij geen bouwpromotor? Hij weet er meer van dan de BP zelf. Of wij komen met dingen aan die voor hem ook totaal nieuw zijn. Kan ook natuurlijk. Een inloopdouche - dus dat de tegels van de badkamer in de douche doorlopen - is wat ongewoon in België, heb ik de indruk. Dat zijn over het algemeen douchebakken. Als je de tegels in de douche laat doorlopen, moet er een speciaal afdichtingsdoek onder het cement aangebracht worden zodat je geen lekkage krijgt. 'Dat gaat wel extra kosten...' 
Alles kost extra. Extra hier, extra daar. Maar nooit concrete bedragen.

Ook mooi
(foto: paulroescher.nl)

En omdat wij vloerverwarming willen moet de isolatielaag (pur) afgevlakt worden om zo een egale chappe (dekvloer) te krijgen.
'Dat gaat wel extra kosten...'
Ja man...

Toen ik het hoorde was ik ook niet zo blij met zo'n PUR isolatie wat erop gespoten wordt. Ik heb daar toch slechte verhalen over gehoord dat het ongezond zou zijn, maar die blijken toch wel ongegrond. Gelukkig maar. 

Ondertussen zijn de pijnscheuten verdwenen na het innemen van twee paracetamolletjes en dan vanavond nog een verplicht nummer en hopelijk word ik dan ook weer wat rustiger.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...