De dag van het Geluk

Ik heb kleine oogjes. Vannacht wakker gelegen van 04.00 tot 05.00u. Door het zweten. Man man, wat heb ik het toch af en toe bloedheet 's nachts! Gewoon om mega chagerijnig van te worden. En ik slaap nog wel met de wapper aan 's nachts, voor toch een beetje verkoeling.

Gelukkig hoefde ik niet vroeg op vanmorgen. Ik had om 10.00u een afspraak bij de politie in IJmuiden dus ik ben om 08.00u opgestaan. Eerst een smoothie gedraaid en dacht ik eerst nog hoopvol dat ik nog wel even langs de apotheek kon deze morgen - omdat ik dat vrijdag vergeten was - maar de tijd ging sneller dan ik dacht en voor ik het wist was het tijd om te gaan rijden. Ik was gelukkig wat vroeger van huis weg gegaan, want een afrit was afgesloten en ik moest helegaar omrijden. Was gelukkig wel op tijd bij mijn grote vriend de politieman van Bijzondere Wetten. Ik kan de weg ondertussen wel dromen.

Zaterdag hebben we bij mijn moeder even twee plankjes opgehangen die ik al een eeuw in mijn auto had liggen. Moest er nu toch eens van komen. Daar meteen ook klein beetje grote kuis gedaan. Vooral onder de bank waar een hele zak (plastic) druiven onder vandaan kwam. Die had de kat daar allemaal onder gemept en even flink lopen stofzuigen. En wederom zat de stofzuigerzak bomvol. Dat zo'n poetsvrouw dat niet in de gaten heeft! Onbegrijpelijk. Afijn, daar is het tenminste weer goed gezogen.


Kat...

Plankjes ophangen.

's Avonds voor de verandering eens pannenkoeken gebakken, 



de varkensbuik in de marinade gezet 



en zondagmorgen hardgelopen vanuit huis. 



Ging eigenlijk best wel slecht. In de route vanuit huis zitten flink wat hobbels en heuvels wat mij altijd danig uit mijn ritme haalt. Dus best wel flinke hoofdpijn na het lopen, ware het niet dat ik vóór het lopen een (gewone) pijnstiller had genomen en na het lopen zo'n speciale en dan nog voor het slapen weer een gewone. Ondanks die pijnstillers voelde ik gewoon dat ik hoofdpijn had.

We hebben na het ontbijt van roereieren met zalm en koffie, alle electra doorgenomen van ons nieuwe huis, Jan z'n verlenging van zijn jachtakte in orde gemaakt en 's middags lekker in het zonnetje op de bank wat gelezen (ik moet nodig m'n ramen zemen!). Ik heb speciaal daarvoor de bank anders gezet en laat ik voorlopig maar even zo staan.

Gisterenavond weer een heerlijke Babi Pangang gemaakt. Ik zal proberen het recept morgen te bloggen want is echt de moeite waard dit slow cooking recept eens te maken. Het was echt heerlijk.


Daarna gezellig samen op de bank TV gekeken. Jan zit nu weer in België, ik ben aan het werk met een zwaar hoofd, uitkijkend naar straks, lekker thuis op de bank want moe. Nog maar een kop koffie dan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...