Duikvakantie Bonaire - 22 maart 2012

We hebben uitgeslapen. En dat kon. Het Mormel sliep ook uit....

Weer ontbeten met fruit en yoghurt. Heb nog een klein beetje hoofdpijn. Vandaag zijn we op Karpata wezen duiken: duikspot nummer 1 van Bonaire. Waren benieuwd. Het regende vandaag, dus toen wij daar aankwamen was het niet zo druk. De andere dagen dat we erlangs reden, stonden er tamelijk veel auto's, nu misschien maar drie. Het is een lastige entry: je moet eerst een aantal treden af die ik zelf niet erg vond - andere, wat meer 'vollere' duikers duidelijk wel - dan het strandje over en langs - dus niet over - de betonnen pier. Eerst even de kat uit boom gekeken hoe anderen het water in gingen en dan zien wat het beste is. Er waren er aardig wat aan het klungelen.

De treden weer terug naar boven vielen voor ons erg mee. In het boekje wordt dat beschreven alsof het er vijftig zijn, maar het zijn er gewoon een stuk of twintig. Maar ja, als je wat corpulent bent en niet erg fit en dan met je materiaal aan, dan kan ik me voorstellen dat je er moeite mee hebt.

Omgekleed en terug naar huis waar we broodjes gezond hebben gegeten. Die middag hebben we wat rond gereden langs een aantal resorts oa. Belmar, Captain Dons en Djambo om te kijken voor deze zomer. Het relaxte van Bonaire trekt ons wel.

Dan tegen vijven naar Wannadive waar we ons hebben klaar gemaakt voor onze nachtduik, eerder schemerduik. Voor mij toch een drempel die ik nog over moet, dus zijn we wat te vroeg het water in gegaan. Er stond enorm veel stroming, wat we niet hadden verwacht. Was niet tegen in te zwemmen. Gingen toen wel wat hoger, maar werd niet echt beter. Je begrijpt: dit vond ik niet leuk. Dan maar terug en jemig, met de stroom mee schoten we over het rig. Ik zag mezelf al helemaal afdrijven ins blaue hinein. We zijn toen maar ondiep gegaan vlakbij de pier en tegen die tijd was het donker, dus de kreeften, zee-egels en murenes en alen waren druk in de weer. Na ongeveer vijftig minuten eruit en ons weer omgekleed (pak uit en handdoek om je heen). Thuis gedouched en met enorme trek wezen eten bij een Argentijns Steakhouse, Patagonia, op loopafstand van Bridanda. Het is dat ik enorme honger had, maar alles was koud behalve de frietjes. Dan nog wat verkeerd volk aan een andere tafel. Erg agressief naar andere gasten, duidelijk teveel gedronken, en de bediening vloog voor ze. Waarschijnlijk plaatselijke 'beroemdheden' of zo. Ik voelde me daar niet prettig bij. Kregen wel 10% korting vanwege het koude eten. Vooruit dan maar. Maar voorlopig zien ze ons daar niet meer.

Dan weer terug gelopen, en slapen. Waren moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...