Duikvakantie Bonaire - 23 maart 2012

Vandaag weer lekker rustig aan. Na ons fruithapje weer de spullen gehaald en naar Hilma Hooker gereden. Daar staan altijd veel auto's, want daar ligt een wrak. Altijd leuk natuurlijk. Dus wij er dit keer ook naar toe.

Ik geloof dat er twee of drie auto's stonden. Onze auto er netjes tussen geparkeerd, kont naar het water. Omkleden en weer even goed kijken hoe anderen erin en eruit gaan. Er ligt een soort opstap vlak voor de kust wat het lastig maakt om eruit te komen. Het is een mooie stek met veel wuivende planten en veel vissen, baracuda's en tarpons. En dan ineens zie je voor je een immens groot IETS in het water, alsof er een walvis ligt (alsof ik al veel walvissen heb gezien dûh). Ik moest het even op me in laten werken. Het wrak ligt op z'n kant met de onderkant naar je toe. Heel imposant zo voor de eerste keer. Je durft er ook niet al te dichtbij te komen, zo'n eerste keer. Later wel, dan lig je er gewoon op. We kwamen nog drie andere duikers tegen en een paar hele grote tarpons. Het bovendek en de mast ligt schuin in de bodem richting zee en het diepst is het daar zo'n 30 meter. Je bent snel diep en hebt dat niet in de gaten. Het dek is wat lastig te zien want donker, maar je moet goed kijken. Zitten een paar mooie schelpen op geplakt. Was een erg leuke duik.

Ik had wel wat pijn in mijn tandvlees van mijn mondstuk. Moet duidelijk wat eelt kweken nog daar.

Boven stonden er een stuk of vijf auto's inmiddels en het was warm vandaag met veel zon. De exit was lastig - je moest een overhellend stuk koraal op en dat is zwaar met al je materiaal - maar voor ons viel het mee. Dan terug naar huis, broodje eten en dan naar Beber's Joy #17. Dit was echt een hele mooie duik! En een schildpad(je) gezien! Tussen al dat wuivende zachte koraal. Erg leuk. Prachtig rif hier.



Dit was overigens onze laatste duik want morgen is het zaterdag en dan vliegen we terug. Bij Wannadive alles dubbel zo goed uitgespoeld en alles mee. Het duikhuisje bij Bridanda was net soort van af en onze pakken hingen daar mooi te drogen. De rest stond op de veranda bij ons huisje. Even gedouched en online ingecheckt - helaas geen upgrade naar business mogelijk, want wel had gekund op de heenreis - en zijn nog even naar Djambo gereden voor meer info, want gisteren was daar niemand. We hebben een kamer gezien en wat gedronken aan de Djambar. Het oogt leuk en gezellig daar. Wat meer contact met de eignaars dan bij Bridanda. We hebben Daniëlle of Danny eigenlijk niet meer gesproken na onze eerste keer en ze zijn ook niet komen vragen of alles in orde was. Er waren een paar dingen die in onze ogen beter kunnen. O.a. de buitenlampjes zijn erg zwak zodat je 's avonds niet buiten kunt lezen. Er staat nergens aangegeven of de huisjes worden schoongemaakt. Bij ons gebeurde dat dinsdag en op dinsdag werden ook onze handdoeken ververst. We misten natuurlijk de spoelplaats, maar goed, daar waren ze mee bezig. En we misten even dat gezellige, even bijpraten, want nu hebben we de beide D's eigenlijk niet echt meer gezien. En dat vonden we wat jammer, wat anoniem. Maar goed, mijn review is geplaatst op Tripadviser. Overigens zijn ze daar wel van plan om een bar te maken, tussen het duikhuisje en het eerste bungalowtje. Dat zou het allemaal denk ik wel wat gezelliger maken.

Nog even langs de AH en gegeten bij El Fogon Latina, een plaatselijk Colombiaans eethuisje. Op zich lekker, maar het voorgerecht (gebakken banaan met kaas) was wat veel en het hoofdgerecht vond ik te zout en te veel, dus heb ik lang niet alles opgegeten. Was wel leuker dan die Europees georiënteerde restaurants in down town Kralendijk. Weer twee 'bedelende' honden waaraan ik aan één bijna mijn vinger verloor, die was iets te gretig, maar ja, eigen schuld. Had ik ze maar niets moeten geven, wat ik normaal gesproken nooit doe.

Dan terug, tassen alvast wat inpakken, thee en slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...