Kreta


Zo heel langzaam kruipen de tentakeltjes van moedeloosheid om mijn ziel, het besef dat Jan nog zo lang weg is. Overdag niet echt veel last van maar 's avonds toch wel een beetje. Zeker omdat er de laatste dagen niks interessants op TV is en zeker met deze donkere dagen voel ik de donkerte zo mijn systeem in kruipen. Ik wil dat niet, maar soms is het moeilijk om die gevoelens te weerstaan. Ik slaap dan ook drie dagen al niet al te best. Wordt iedere keer 's nachts een paar keer wakker met het idee dat het tijd is om op te staan. En dan kijk ik op de wekker, is het pas 04.32u of zo. Gewoon bizar. Al de tweede nacht op rij.

Het schip is nu op Kreta na drie dagen storm en naar het schijnt is het nu een stuk rustiger. Ze kunnen eindelijk weer eens wat doen. Als ik nu gewoon een berg geld zou hebben, dan zou ik vanavond hier met Transavia even naar Kreta vliegen en zondag weer terug of zo. Op zich zijn het de kosten niet, maar het is toch snel een honderdje of drie-vier wat je kwijt bent inclusief alles en er gaan toch wel dagen voorbij dat ik dat niet in mijn portemonnee heb. In feite heb ik enkel wat stuivers in mijn portemonnee, maar wel een aantal bankkaartjes. O ja, en een creditcard.... Mmmmmm [peins]. Dat zou toch top zijn: gewoon effe op en neer. Nou, maar niet doen. Heb trouwens 'verplichtingen' dit weekend.

Ik leef momenteel als een echte vrijgezel. Overal ligt wat. Ik denk: komt zaterdag wel. Nu geen zin om op te ruimen. Dus ik zal schrikken als ik mijn huis  bij daglicht zie morgen... Hopelijk schijnt de zon niet. Want ik moet ook dringend mijn ramen aan de binnenkant wassen. Ik heb er alles voor in huis gehaald: spons, zeem en speciaal product. Maar ja, als ik ergens een hekel aan heb buiten stofzuigen en strijken, dan is het wel ramen zemen...

Nee, ik hoef me echt niet te vervelen de komende maanden, maar
zoals eerder gezegd moeten die tentakels weg blijven anders sla ik dood. De somberheid geen kans geven, maar het is nu al zo dat ik bij het minste of geringste trieste TV-beeld traantjes in mijn ogen voel. Ach ja, zo lekker labiel bij tijd en wijle... Moet ook kunnen en lucht best op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...