Lente

Die vier dagen Barcelona gaan je niet in de koude kleren zitten: ik was gisteren zó moe en voelde me zo beroerd, dat ik achteraf gezien beter vrij had kunnen zijn. Moet iets verkeerd hebben gegeten daar in Barcelona, want ik voelde me donderdag al niet zo tof. Ben net op, dus moet even aankijken wat vandaag gaat brengen, maar kan je zeggen dat ik niet bruis van energie. 

De Louise-Marie is nu tenminste wel zichtbaar op AIS, en op deze manier kan je goed volgen waar ze nu zitten. Vandaag gaan ze de straat van Gibraltar door. 





Vandaag geen vast omlijnde plannen behalve twee wasjes draaien en hier en daar een beetje opruimen en natuurlijk de boodschappen, altijd leuk (maar niet heus). Even naar de Mercado, oftewel markt, kan ook Marqt zijn, maar het zal AH worden en biowinkel. Hoef gelukkig niet al te veel te halen met zo'n volle KRAT dus het wordt vanavond hoogstwaarschijnlijk kippenpoten met aardappels en pastinaak (nog nooit gegeten...) uit de oven. Dan misschien mijn limoncello dit weekend 'afmaken' en eens proeven wat het is geworden met dat geheime ingrediënt.

Buiten waait een koude wind, graadje of twee schat ik en met die wind natuurlijk een stuk kouder. We zijn de koude nu wel een beetje zat (we = alle Nederlanders) en verlangen toch wel naar de lente. Gelukkig zie ik zo hier en daar al wat krokusjes uit de aarde oppiepen en zelfs de narcissen zie ik boven komen. Verder is het natuurlijk nog één en al troosteloosheid in de tuin, maar het nodigt ook niet uit om met die kou eens lekker in de tuin te gaan lopen wroeten.


Die tijd komt nog wel en dan hopen dat we deze zomer wat in de tuin kunnen doorbrengen en dat is niet alleen afhankelijk van het weer, maar ook van de herrie in de straat. We moeten het maar ondervinden. En anders: dan maar verhuizen. Naar Barcelona.....???

:-)




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...