Wegwerkers, helden?

Welke straatwerkerimbeciel heeft het recht om 's morgens om 06.45u, als de hele straat nog in diepe rust is, met veel kabaal van die flexibele afzetpalen te plaatsen en met veel herrie van die gele borden op een trus te rammen - met daarop de tekst: verboden te parkeren vanaf 18-7-2013? 
En als ik - ok, misschien wat nors - door mijn slaapkamerraam vraag of het wat rustiger kan omdat het pas kwart voor zeven is, en dan als antwoord botweg 'NEE' te horen krijg met nog wat gebaren - je kent ze wel: zo met je hand naar beneden op en neer - dat ik rustig aan moet doen (Nee, alsof IK rustig aan moet doen: zij maken zoveel herrie) met nog wat andere verwensingen naar mijn hoofd geslingerd krijg (zo van: Hé, effe dimmen ja!). Hoezo ''? Heb ik met je geknikkerd? - gaat mijn bloed alweer koken en is de toon weer gezet.

Terug je bed in helpt dan ook niet veel. Na een minuut of tien waren ze weliswaar weg maar ik vraag me nu echt af of ik niet overdrijf of dat ik het moet melden (geluidsoverlast) of dat ik mijn schouders maar moet ophalen en me niet druk moet maken over zulke asociale lui. 

Ik was er dus vroeg uit. Na de douche hoorde ik meer stemmen in de straat, maar ok, dan is het zeven uur geweest, dan mag het en toen ik uit het raam keek zag ik drie van die werklui heel aandachtig naar mijn auto kijken, want die had ik wegens gebrek op mijn normale parkeerplaats dinsdagavond daar neer gezet, dus zeg maar in een parkeervak op de openbare weg. Gisteren was ik met de fiets naar kantoor, dus mijn auto stond daar gewoon nog en eigenlijk was ik min of meer van plan om vandaag ook met de fiets te gaan, maar ja.

Dus zij stonden daar zo naar te kijken en ik had zoiets van, tja, ik ga me echt niet haasten om die auto daar weg te halen. Dat bord hebben ze er om 06.45u neergezet en mijn auto stond daar al dus heb ik alle recht om daar te staan. Dus gewoon rustig aan gedaan, me aangekleed, opgetut en smoothie gemaakt, bak buiten gezet en dan om tien over acht de deur uit. Nog vroeg, maar vooruit dan maar. Loop ik met mijn suffe kop zo de straat op, knalt er een fietser tegen me aan die zich helemaal verontschuldigd, maar ik had haar ook niet gezien dus niets aan de hand, geen gewonden, allebei naar elkaar toe verontschuldigen, maakt niet uit, kan gebeuren. 

Achteraf gezien had ik mijn auto daar gewoon moeten laten staan, want hij stond er al. Hoorde ik later op kantoor iemand zeggen dat ze 'm dan niet mogen wegslepen. Of misschien mogen ze 'm wel wegslepen, maar voor eigen rekening. Nou ja, vooruit. 

Het lijkt wel alsof men/het/zij, wie of wat dan ook mij daar weg wil hebben. Ik kan niet zeggen dat ik mij nu meer erger aan alles om mij heen, ik vind juist minder omdat ik het vooruitzicht heb dat ik er OOIT weg ga.

Al met al niet al te best begin van de dag met als gevolg dat ik nu hoofdpijn heb en me moe voel. Toch stom dat zo'n half uur eerder wakker zo'n verschil maakt bij mij. En dat op zo'n prachtige dag en de vogeltjes fluiten dat het een lieve lust is. Ja, hier wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...