Hangmat

Nog even een vervolg op het immer voortslepende boze, ontevreden gevoel. Vandaag niet veel anders dan gisteren. Het is nog moeilijker te omschrijven dan ik had gedacht en ik denk dat alleen vrouwen die het al achter de rug hebben snappen hoe het is. 



Men zegt dat de vrouw twee dingen tegelijk kan doen. Nou, op dit moment heb al moeite met één ding! Zo ongeduldig en chaotisch in mijn hoofd, dat ik gewoon niet na kan denken. Het is één grote wirwar in mijn hoofd, één en al wisselsporen dat de trein die mijn brein is niet weet welke rails het moet volgen. Seinen die rood knipperen, groen knipperen, niet knipperen. Met als enig verlangen uiteindelijk dat mooie gladde spoor bereiken zonder overgangen, wissels en andere hindernissen. 

Vooral op mijn werk heb ik er erg veel moeite mee. Als ik thuis ben dan valt het allemaal gelukkig best wel mee. Vandaar dat ik soms wel eens pieker over minder te gaan werken, juist omdat ik er momenteel zoveel moeite mee heb. Alsof mijn brein het niet meer kan verwerken. Maar dat zou een nieuw hoofdstuk kunnen zijn in mijn draaiboek van het leven, waar ook nog het hoofdstuk 'huis verkopen' open ligt en nog niet is uitgelezen. Sterker nog, het wordt nog steeds herschreven, weer uitgegumd en opnieuw geschreven. Soms zou ik willen dat ik totaal zorgeloos door het leven kon. Daar is een vakantie dan weer goed voor, maar die breng ik de laatste twintig jaar ook alleen maar actief door en een dag luieren of hangen of slapen, lezen, aan de rand van het zwembad doorbrengen, dat is lang, lang, lang geleden.

Maar nee, er moet gewandeld worden en gedoken. Op zich ook al heel ontspannend natuurlijk. Daar is niets mis mee. Er blijft tijd genoeg over om te lezen en uit te slapen. Echter op dit moment zou ik een hangmat in de schaduw in een warm land niet uit de weg gaan, mij daarin vleien met m'n eBook en gewoon wachten tot mijn oogleden vanzelf dicht vallen.....

Ssssstt.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...