In Kiel ist immer wass zu tun...



Zo. De BNS F931 Louise-Marie ligt in de wereldstad Kiel. Immer etwas zu tun in Kiel!!


In Kiel hat mann immer spass.
Dann ist trocken, dann ist nass.... 
:-)

In de militaire haven aldaar, dus zo'n 45 minuten lopen naar 'het centrum'. Ik ken Kiel alleen van de paar keer dat wij daar de ferry hebben genomen naar Göteborg. Nooit daar de stad in geweest. Ik heb dus geen idee of Kiel leuk is of niet.

Afgelopen woensdag weer eens voor de verandering 10 kilometer gelopen. Was het absoluut niet van plan, hooguit acht, maar ik had een afspraak om half zes met de gemeente en de boswachter en moest wat tijd vollopen, dus heb een creatief rondje gelopen met lussen hier en daar en dan toch maar 10 K gelopen. Ik kan niet zeggen dat het 'vanzelf' gaat. Hoewel ik qua aerobic ik er geen probleem mee heb, maar ik heb steeds last van die verdomde blaren op de duim van mijn beide voeten en dit keer ook nog op mijn kleine teentje. Ik loop dan wel stug door, maar ik heb de indruk dat je onbewust toch niet goed bezig bent omdat je toch die pijn probeert te vermijden. De laatste kilometer voelde ik mijn beenspieren ook wel, maar ik liep nog wel met korte broek en het was een graad of 14, dus het kan ook best zijn dat dan de 'kou' op je spieren slaat. Al met al achteraf - ook nu niet - geen spierpijn gehad. 


Vervelend die blaren, maar ik ga van het feit uit dat ze uiteindelijk zullen verdwijnen en mijn voeten gewend zijn aan die afstand, want de blaren komen na zo'n 4,5 kilometer. Ik tape mijn voeten wel in, maar het mag niet baten. Ondanks de dure sokken. Dit weekend toch maar even kijken voor loopsokken van nog een ander merk. Van die kniekousen lijkt me ook wel lekker lopen. Kan ik wat langer mijn korte broek aanhouden.

Het gesprek met de gemeente en de boswachter was op zich positief en het ging over sanitaire voorzieningen ter hoogte van de duikstek in het 'bos' aldaar. Wat heen en weer gepraat, laten zien waar we meestal te water gaan en dat we niet per definitie een trap nodig hebben, maar enkel wat simpele sanitaire zaken als een wc. Probleem zat 'm een beetje in het onderhoud daarvan en dat dat deel van het bos tijdens sommige evenementen afgesloten is plus moet er 'draagvlak' zijn, dus niet dat ze daar een wc neer gaan zetten en er plots niet meer gedoken wordt. Ik moet dus nu wat support gaan verzamelen en probeer dat via Facebook en Twitter en zal dan ook nog wat plaatselijke duikverenigingen proberen te polsen. En in de tussentijd blijf ik dan in contact met deze heren.

Vanmorgen ging mijn bidon smoothie over het aanrecht.... Dat moest een keer gebeuren. Ik maak dan smoothie, doe dat in mijn Nelgene beker en vergeet dan meteen de dop erop te schroeven, dus vanmorgen zwiep! beker omver. Nog wel bijna alles kunnen oplepelen en terug gedaan, maar goed. Geen man overboord. Ik heb er wat vers geperste druivensap bijgedaan. Dit weekend zal ik de rest ook gaan plukken en persen. Bij dat druivensap had ik wel een beetje alcohol gedaan voor de houdbaarheid, maar dat is nauwelijks te proeven. Dus heb al een kick gehad deze morgen in mijn smoothie! Haha.... Een goede manier om je dag te beginnen.

Gelukkig nog één week alleen en dan is het volgend weekend weer samen. Waarschijnlijk wel even op en neer naar mijn ouders - vanwege papa - maar dat maakt niet uit, als we maar samen zijn. En dan gaan we alweer november in.... 

Time flies when you're having ... eh ... fun?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...