Loodgieter, vak apart....

Toen ik dinsdagmiddag na mijn dag werken thuis kwam, was het hele huis voor zover althans, gestuukt. Dat zag er strak uit! Alles was wel wit uitgeslagen, maar het plafond en de muren waren perfect glad gestreken. Je kan zien dat hier een vakman aan de slag is geweest. Onze Piet rastaman uit Jamaica! Toppertje!

Alles lag natuurlijk wel weer onder het stof (hoe vaak heb ik dit nu al niet moeten opruimen....), maar ik was voor het eerst sinds tijden weer eens positief over de goede afloop qua uitvoering. Ik heb het nog maar even niet over de financiële kant...
Vers gestuukt huis.

Alle meubels stonden nu op een grote houten plaat in het keukengedeelte en het oude parket lag onder de klodders en was meer wit dan houtkleurig. De nieuwe dekvloer was zodanig uitgehard, dat er min of meer op gelopen kon worden, hoewel ik wel hoorde dat deze vloer per centimeter een week nodig heeft om op te drogen. Aangezien de vloer vier centimeter dik is, kan je wel uitrekenen hoe lang dat nog gaat duren. Daar wordt dus op gewacht alvorens de vloer verder af te werken met egaline, dat wordt de uiteindelijke vloer in de keuken, de hal en het nieuwe toilet en als dat ligt en droog is wordt het parket gelegd. Beetje uitrekenen zal dat dus pas in augustus zijn. We kunnen nu wel min of meer de weinige meubels die ik heb terug zetten en toch weer een soort van voorlopige huiskamer creëren. En misschien wel weer eens TV kijken. Wie weet...

Ook te horen gekregen dat onze aannemer in september met de badkamer zal gaan beginnen. Ik heb de vage indruk dat hij niet met Leen Installatietechniek in zee zal gaan... vaag idee maar hoor ;-)
Als ik hoor hoe die te werk zijn gegaan met de waterleiding in het nieuwe toilet, dan begrijp ik wel waarom. Het nieuwe toilet is een ruimte van gipsplaten gemaakt in de berging. Dat is al gerealiseerd echter de achterkant, dus de kant in de berging is nog niet afgewerkt zodat daar de waterleiding mooi in weggewerkt kon worden. Legt die loodgieter het leidingwerk aan de andere kant, dus aan de toiletkant zodat je in feite de leiding gewoon ziet en waar je dan in tegels had moeten snijden om dat min of meer weg te werken. Schijnt dat onze aannemer dat leidingwerk gewoon van de muur heeft getrokken en heeft gezegd dat hij het opnieuw moet doen, maar dan mooi weggewerkt aan de andere kant en dat schijnt dan ook nog niet eens goed te zijn gegaan, want dat werd óp het aluminium frame gezet in plaats van erin. Hoe stom kan je zijn. Als ik dat dan hoor begrijp ik heel goed dat dit niet de juiste partij was. Maar toch moeten ze nog een keer terug komen, want nog niet alles is klaar. Ik ben blij dat ik een vaste prijs heb afgesproken met ze! 

Afijn. Vanwege het feit dat we nog niet echt gemakkelijk kunnen koken, zijn we even naar de plaatselijk toko gereden om daar een nasi-oorlog te eten. Altijd lekker. Echt heel op mijn gemak voelde ik me niet echter, en dat is voor mij op dat moment erg lastig te duiden waar dat nu aan ligt. Feit is dat ik mij mateloos kan irriteren aan mijn mede-Nederlanders soms en ik dat die avond weer heel sterk voelde. Oorzaak daarvan ligt toch altijd in de korte lontjes en asociale parkeergedrag bij mij in de straat. Ik laat me daar erg door beïnvloeden wat ik in feite niet moet doen, maar ja, verander dat maar eens aan jezelf....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...