Fietsend in de mist

Hoe kan je je van de ene op de andere dag toch zo rot voelen....Vandaag wederom hoofdpijn en een stijve nek en algeheel gevoel van malaise. Ligt de griep waar iedereen om mij heen blijkbaar last van heeft, dan toch op de loer? Die griep heeft dan pech want ik kan nu gewoon niet ziek worden, want er wordt volop gewerkt bij mij thuis en ik zou niet weten waar ik dan moet uitzieken. Gaat echt niet lukken. 


 

Toen ik gisteren thuis kwam, was de aanbouw dicht gemaakt met houten platen.  Nu kan ik echt al een beetje zien hoe het wordt. Ik zag al dat ik geen ruimte naast de wasmachine/drogerhoek heb om daar nog een kast te laten maken. Maar ook geen ramp. Ik verzin wel wat anders. Ik ben blij dat het nu zo vlot gaat en dat ik er zo weinig last van heb. 


Vandaag ben ik met de fiets naar kantoor. Het was vanmorgen een klein wereldje en ik was helemaal bedauwd toen ik aan kwam op kantoor. Helaas voelde ik mij daardoor niet echt beter. Meestal knap je er wel van op als je even buiten bent. Maar ik kan mij niet echt voorstellen dat je echt opknapt, want ik kan je zeggen dat het niet echt lekker rook buiten. Die kl***scooters met die stinkende twee-takt motortjes! Gewoon goor. En dan het normale autoverkeer natuurlijk. En geen wind. De route naar kantoor is ook vreselijk saai. Het eerste stuk is nog wel aardig. Dan fiets je langs het water, maar op dat stuk kom je ook de meeste scooters tegen. Dan moet je rechts af, langs de Hoofdvaart en dat is één recht, saai stuk langs een weg. Ik kan wel anders: dan ga je langs de busbaan, maar daar had ik vanmorgen geen zin in. Is namelijk ietsje verder en je hebt meer verkeerslichten.

Omdat het zo saai is en je altijd de zon in de rug hebt, zowel heen als terug, ga ik niet zo vaak met de fiets. Vroeger toen ik in Lelystad woonde en ik met de fiets naar de zaak ging, was dat veel leuker. Je fietste dan een heel stuk door het 'bos'. Dat was echt heerlijk. Toen waren er ook nog geen scooters die je het leven zuur maken (letterlijk) en zeker dat weerhoudt mij vaak om de fiets te pakken. Dat is ook de reden waarom ik op woensdagmiddag altijd naar het bos rij met de auto (of met de fiets zo af en toe) en daar ga hardlopen. Ik kan natuurlijk vanuit huis beginnen, maar zeker op woensdagmiddag is het dan slalommen tussen de fietsers en scooters. Niet leuk. In het bos kom ik tot rust en is het heerlijk stretchen na afloop. Helaas rijden ook daar af en toe scooters. Ik heb echt een vreselijke pesthekel aan die dingen! 

En nu schijnt de zon weer volop (zonnebril vergeten!) dus straks lekker - met de zon in de rug :-\ - weer terug....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hoi. Leuk dat je komt buurten. Je kunt hier een reactie achterlaten.

IK GA VERHUIZEN!!!

Ik ga verhuizen. Dames en heren, boeren en buitenlui, lieve lezers: gaan jullie met mij mee? Please, please, please? Ik vervolg ...